2009-10-05

Ahlgrens bilar med choklad

Måndagar åker jag och veckohandlar mat, men naturligtvis händer det att det slinker ner lite godis bland varorna också. Idag var en sån dag, och jag kom hem med något jag aldrig sett tidigare.

Bland påsarna med bilar - jag gick och letade efter rosa rattar - fick jag syn på en påse med det här. Det är Ahlgrens bilar med choklad. "Mjölkchokladsplashade originalbilar" som det står på påsen. Nu har jag ätit upp alla bilar som fanns i den, och det var inte så gott. Det var bara konstigt att först få chokladsmak - inte ens speciellt god choklad - och sen en vanlig Ahlgrens bil. Vet inte om det kanske smakat bättre om de vanliga bilarna varit lite mjukare. Ibland får man ju en bilpåse där bilarna inte är helt färska, och då blir ju de lite hårdare, men det gör inte så mycket, de smakar ju gott ändå. Men det var alltså inte bra med dessa mjölkchokladsplashade bilar. I brist på annat gick det bra att äta, men jag kommer aldrig att köpa "Mjölkchokladsplashade originalbilar" från Ahlgrens bilar igen. Antingen kommer jag att köpa bilar eller så kommer jag att köpa choklad. Bara för att man blandar två goda saker betyder inte det att man får en tredje god sak!

Inga kommentarer: