2009-10-10

Alternativ saknas

Ikväll ska man enligt kvällstidningarna välja mellan tre kanaler och program. Både Aftonbladet och Expressen har omröstningar där man kan rösta om vad man kommer att titta på ikväll. Alternativen är "Körslaget", "Här är ditt liv" eller fotbollsmatchen mellan Sverige och Danmark. Jag tycker såna där omröstningar är totalt meningslösa eftersom de oftast saknar ett alternativ som heter "Jag ska göra/titta på något annat". Jag tycker också att när de har omröstningar som exempelvis "Vem tycker du borde vunnit i kvällens idol" eller "Vilken bonde är snyggast" borde innehålla alternativet "Vem bryr sig" eller "Jag tittar inte på Idol/bondeprogrammet". Vi är faktiskt en hel del människor som utesluts i såna här kvällstidningsomröstningar! ;0)


Som kanske framgår tänker jag inte se något av de tre programmen det röstas om. Det enda jag skulle kunna tänka mig att titta på är väl Körslaget. Fotboll intresserar mig inte alls, och när det gäller Här är ditt liv tycker jag för det första att det nog var intressant då när det gick första gången, med Lasse Holmqvist. Numera är det så mycket lättare för vem som helst att få reda på saker om "kändisar" hela programidén känns gammal och smått larvig. Dessutom klarar jag inte av Oldsberg, så hur intressant gäst de än skulle vaska fram till programmet skulle jag inte titta. Om det är någon person jag är väldigt intresserad av så läser jag hellre en auktoriserad biografi eller personens memoarer. Finns inte någon sån så betyder ju det att personen förmodligen vill vara lite mer återhållsam med sitt privatliv, och sånt tycker jag man ska respektera.

3 kommentarer:

Egoinas mamma sa...

Jag är nog lite udda, jag bryr mig inte ett dugg om kändisars liv, men däremot gillar jag jättemycket om jag kan få en inblick i en människas liv som har upplevt något annorlunda eller något som för mig är okänt. Och som det märks just nu, jag ser heller inte på tv. :D

mamma sa...

tänk att du är av samma uppfattning som jag, inga bra TV-program! Pappa tittar på fotboll och jag kollar bloggar och kanske det blir något spel ...

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Människor som upplevt något annorlunda eller uträttat något fantastiskt är intressanta. Vi är nog lite udda båda två! :D

Min egen mamma: I vissa lägen är vi lika! Jag var ute med Higgins och sen hängde jag tvätt.