2009-10-12

En skitsak

Det här med att kampanjen Rosa bandet pågår har väl inte kunnat undgå så många. Häromdagen läste jag hos Bibbi om att hon köpt en skurhink med tillhörande mopp i rosa, och på så vis hamnar nu pengar hos Cancerfonden. Själv är jag dels månadsgivare till Cancerfonden, sen har jag köpt Ahlgrens rosa rattar och idag köpte jag det här:

Alltså kan något som många anser vara en skitsak hjälpa till att stödja forskningen.

Jag har dessutom valt att gå ett steg längre genom att starta min egen insamling genom Cancerfonden. Eller det råkade bli två insamlingar eftersom jag klantade mig och uppdaterade sidan samtidigt som den sparades. Men hur som helst, klickar du inte på länken här ovanför, ute till höger på sidan har du en banner som tar dig till min insamling om du vill hjälpa mig hjälpa. Det går att skänka pengar via sms, internetbank, Visa eller Mastercard.

Känner du att du inte vill stödja kampanjen, eller att du har en egen insamling eller att du stödjer den på annat vis så blir jag inte arg om du inte hjälper min insamling. Var och en får göra precis som den vill!

11 kommentarer:

Jenny sa...

Jag väntar ivrigt att det ska komma in lite pengar på mitt konto så jag kan bidra någonstans (och köpa saker jag behöver. 192 kr räckte visst inte så långt? :D)
God tanke med egen insamling.

Malin B sa...

Jag har "bara" bidragit med att köpa ett Rosa Bandet som är fäst på jackan. Ett litet strå till stacken. ;)

Tack för kommentaren om vaccinationen. Jag velar fortfarande.

Bibbi sa...

Håller med om att de rosa rattarna är mums;)
Å´äter man många av dom behöver man sen det rosa papperet...;P

Yvonne L sa...

Jenny: För 192:- kan man köpa många påsar rosa rattar! ;0)

Malin: Det är inte "bara" att köpa ett band! Många bäckar små heter det ju!!

Bibbi: Jag sitter och trycker i mig en påse rattar nu. Kanske var det tur att affären hade ett erbjudande på det rosa pappret! :D

Jenny sa...

Yvonne; det må så vara men då finns det inget kvar till ännu viktigare saker som... medicin och mat. ;)

Yvonne L sa...

Jenny: Ok, det kankse är lite viktigare med mat än med godis då. *fniss*

Yvonne L sa...

Jenny: Glömde ju att självklart är medicin väldigt mycket viktigare än godis!! :0)

Egoinas mamma sa...

Väldigt bra initiativ!

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Förhoppningsvis kommer det in lite slantar till forskningen den vägen!

Lisa sa...

Ahlgrens rosa rattar, dom har jag missat! Hahaha rosa rattar, vilken humor de har!! :D

Yvonne L sa...

Lisa: Man undrar nästan om det är en Göteborgare som hittat på namnet! :D