2010-06-21

Undrar om jag törs använda den här

Igår drog ju min micro sin sista suck genom att nästan börja brinna. Eftersom jag är jättebra på att glömma ta fram mat ur frysen trots att jag vet att jag äter något varje dag så är en micro något jag behöver för att tina och värma mat. Idag gav jag mig alltså ut för att köpa en ny micro. Den behövde inte vara så avancerad, och helst billig men inte av ett märke som är helt okänt. Hittade den här UPO hos Hemma-butiken eller vad den nu heter, jag slog till direkt.
(Den dåliga bilden är tagen med mobilkameran)
Den passar väldigt bra på bänken, liten och smidig och ser mycket bättre ut den den som dog. När Higgins och jag kom in från tidiga kvällspromenaden fick jag se kartongen som micron kom i. Den stod i hallen och då fick jag se att det bara står på finska på kartongen! Jag kan inte finska, så tänk om det står något om att man bara får laga finsk mat?? Jag tittade i bruksanvisningen, men där stod inte mycket alls, i alla fall inte i den del som var på svenska. Det är ju en finsk del av bruksanvisningen också förstås, men jag förstår som sagt inte finska.

Som tur var så behövde jag inte använda micron ikväll, jag har ju varit och handlat mat också så jag kunde svänga ihop en middag utan att behöva använda något från frysen. Imorgon kanske jag kan försöka översätta det som står på kartongen och i den finska bruksanvisningen. Tänk om man bara får tillaga finska pinnar i micron!

5 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Kanske de har en hemsida på nätet, även om det står på finska där kan du använda Googla Translate? Om inte den redan har brunnit upp förstås. ;)

Yvonne L sa...

Em: Bra idé, jag ska genast leta efter en hemsida på nätet, vad skulle man göra utan Google Translate? :D

Mille sa...

Haha.. jag tror inte du behöver oroa dig. Jag har haft en Upo tvättmaskin och den tvättar då alla märken.
Å andra sidan har jag finska föräldrar så den kanske är medgörlig mot mig ;-)

Du hittar säkert all info du behöver Micros brukar vara enkla att jobba med.

Lycka till!

ps. ja jag har sett att man kan välja mall med tre kolumner, ska testa det :) ds.

Ingrid sa...

Nä, fy så läskigt!! Har hört om flera microugnar som börjat brinna sista tiden. Vad är det för fel? HUA!

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Mille: Ah, skönt att höra, då slipper jag äta bara finska pinnar och annat finskt! ;0) För säkerhets skull kan jag ju tala om för den att jag känner flera stycken med finskt påbrå! :D

Livet i byn: Kanske har alla microugnar fått för sig att det är inne att brinna? Tur att jag skaffat mig en ny!