2010-06-18

Bara min åsikt

Läste just att Granskningsnämnden tagit emot sex anmälningar mot SVT:s bevakning i programserien "Det kungliga bröllopet". För mig låter det lite som att anmäla rapporteringen runt vilket sportevenemang som helst för att innehålla för mycket sport eller att säga att ett politiskt magasin innehåller för mycket politik. Låt de som är intresserade av prinsessor, kungar, drottningar och sånt få program om det, och de som är intresserade av sport eller politik eller matlagning få program som handlar om sånt.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Håller med. Den här hysterin EMOT det kungliga bröllopet känns väldigt korkad och långsökt tycker jag.

Yvonne L sa...

Jenny: Det tycker jag också. Det är väl roligt att de gifter sig, och bara för att de är "kändisar" ska de inte behöva stå ut med elaka, nedsättande och korkade kommentarer från folk.

Synnøve. sa...

Vad är det som de anmält till granskningsnämnden? Det var ju en serie som handlade om kungligheter, historia och det väntande bröllopet som nu mera är avklarat!
Ibland tycker jag en del är helt korkade...

Såg det lite grann. Visst var det vackert.

Yvonne L sa...

Synnøve: De anmälde att programmen som sänts inte varit tillräckligt kritiska mot kungahuset och monarkin! Dumskallar!! De verkar inte ha förstått programidén.

Wannabe sa...

ja, jag håller med, jag tyckte det var jättekul att få sitta och gråta en skvätt igår med min mamma och dotter och syster, alla uppklädda med prinsesskronor på huvudet. :-)

Yvonne L sa...

Wannabe: Visst var det roligt och vackert och romantiskt! Synd att jag glömde ha prinsesskrona på huvudet...