2010-06-19

Bröllop

För 34 år sen gifte sig kungen och drottningen, och idag var det kronprinsessan Victoria som gifte sig med sin Daniel. När kungen och drottningen gifte sig var min farmor hemma hos min familj, vi såg bröllopet på tv och så åt vi hemmagjorda kåldolmar.
Idag så jobbade jag, och Higgins var hemma hos mina föräldrar. Under tiden jag jobbade så kollade jag lite på nätet för att hänga med i händelserna, och innan jag gick till jobbet så hade jag ställt videon på att spela in några timmar av dagens händelser, även om det säkert kommer att gå i repris många gånger om.

När jag slutade jobba så gick jag hem, bytte om och gick över till mina föräldrar. Vi tittade på kortegen och gissa vad vi gjorde sen? Vi åt kåldolmar som mamma gjort tidigare på dagen med Higgins som uppmärksam påhejare. När vi satt och åt kom jag på att det kanske är dags för Victorias och Daniels äldsta barn att gifta sig om 34 år, men då får nog jag lov att göra kåldolmarna.

Nu ska jag fortsätta titta på sändningarna från bröllopsmiddagen, jag gillar nämligen kungar, drottningar, prinsar och prinsessor.

2 kommentarer:

Husan sa...

Det gillar jag med. Inte koldolmar då. :D

Yvonne L sa...

Husan: Men kåldolmar som är så gott!