2010-06-03

Sommardag

Idag har det varit en riktig sommardag, fast solen fick lite vita moln att gömma sig bakom under eftermiddagen. Men, det var ju i och för sig bra för då var det ju inte för varmt för Higgins när vi skulle gå eftermiddagspromenaden. Idag har han gått som en tok och antingen är det så att löptikarna avlöser varandra, eller så är det något annat han följer spår efter. 

Några spännande saker som hänt på våra promenader idag var väl att jag brände högertårna lite på några brännässlor. Jag tänkte inte på att jag hade sandaler på mig. Fast det är ju bättre att bränna tårna lite jämfört med att ramla ner i massor av brännässlor. Det har jag också gjort en gång, men då var jag inte gammal. Idag har jag också fastnat med håret i ett träd, eller rättare sagt i en gren på ett träd.  Higgins och jag tog en genväg över en gräsmatta i Stadsparken och så duckade jag inte tillräckligt när vi gick under kastanjerna. Himla tur att jag inte har peruk.

Igår fick jag för mig att öppna ett Twitter-konto och jag har redan haft nytta av det. Eftersom jag blev lite bekymrad över att det inte var något nytt avsnitt av Poirot igår så skickade jag en fråga till TV4 och idag fick jag svaret. Han kommer tillbaka i höst. Så om det är någon mer med samma i-landsproblem som undrade över uteblivna Poirot igår kan ni ju sluta fundera nu. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag tycker det är kul att jag fått en ny twitterkompis :)

Yvonne L sa...

Renathe: :)