2010-06-01

Andra skuttare

Det har varit dåligt med harar de senaste dagarna. Inga som dansar ringdans eller som har legat och tryckt i rabatterna. De djur jag stött på idag förutom irriterande insekter är fåglar. En massa änder som jag struntade i att ta bilder på, och sen de här två som fick vara med på bild.
Det här tror jag är en björktrast, har för mig att någon talat om det för mig någon gång. De brukar i alla fall skutta runt på gräsmattorna och ibland flyger de runt mellan träden och för oväsen när man kommer och går.
Sen var det en sån här stjärtvippare, eller sädesärla heter de väl. Den ville inte gärna vara med på bild, men här var jag snabbare än vad den var. Ögonblicket senare flög den iväg.

2 kommentarer:

Hörni sa...

Det är verkligen inte lätt att hinna få med dem på bildd. Jag lyckades också med en sädesärla häromdagen.

Sv: Stackars dig som bara har pokachoklad! Fast nu är den kanske slut kan jag tänka? Jag har en hel kvar, den jag fick i morsdagspresent. Inte illa av mig va?:D

Yvonne L sa...

Gun: De enda fåglar som håller sig någorlunda stilla när man ska fota dem är väl änder. Och duvor.
Visst är det synd om mig och polkachokladen. Men jag har inte öppnat den så den finns kvar! Jag åt chokladglass istället. :D