2010-06-13

Dagens mysterium

Ok, här kommer dagens mysterium. Inte för att jag brukar ha några såna, men just idag tycker jag det passar.

När Higgins och jag gick iväg på vår eftermiddagspromenad fick jag se den här moppen parkerad utanför garageporten. Man kan ju inte direkt säga att den ser trafiksäker ut.
Den ser snarare stulen ut, eller åtminstone olaglig. En hel del delar verkar fattas, men det finns inga lösa delar runtomkring. Men den är rätt prydligt parkerad i alla fall, även om det nog kan tillstöta problem om man ska ut eller in i garaget och har en bil modell större. Ska bli spännande att se om den står kvar nästa gång vi går ut.

Nästa mysterium har med vädret att göra. Igår var det studentutsläpp, och hela dagen var det mulet, grått, småkallt och regnskurar. Idag är det en lugn söndag, solen skiner och det är rätt varmt. På eftermiddagen gick jag barbent med sandaler, kortärmad tröja och eftersom solen sken tog jag på mig solglasögonen. Då kom det stora moln och mot slutet av promenaden började det komma regndroppar också. Varför gör vädret så?


3 kommentarer:

Wannabe sa...

Ja, varför gör vädret så?? Varför är vädret så kasst när det nu faktiskt är mitten av juni? Olagligt, tycker jag, nästan.

Jenny sa...

Det är aprilväder i juni. ;) Man ska inte gå ut utan paraply, för då kommer det regn. Har du det med dig, och jacka, o varma skor, då slipper man. ;) Så är det...
Mopeden är helsäkert stulen, de har ju öppnat den för att komma åt tändningen utan nyckel. Usch.

Yvonne L sa...

Wannabe: Det parti som garanterar rätt sorts väderlek vid rätt tidpunkt på året får min röst!

Jenny: Nästan aprilväder. Det har ju i alla fall inte snöat här.
Hela moppen ser söndertagen ut, det konstigaste var ju att den stod så prydligt parkerad längs med väggen och det är till och med tak där. Idag såg jag att någon flyttat den rakt över gatan och ställt den vid cykelstället som finns där. Den stod faktiskt ivägen för oss som har våra bilar inne i garaget.