2010-06-28

Helt i sin ordning

Äntligen verkar det som att sommaren är här på riktigt och det är på tiden tycker jag. Visst har det tagit längre tid än vanligt innan den kommit igång, eller är det jag som inbillar mig? Det är helt i sin ordning att sommaren kommer nu också, för på onsdag börjar jag mitt sommarvikariat. Enda gångerna det kommer att regna är fredagar mellan ungefär 8 och 12, för då kommer jag att vara utomhus. Så nu vet ni, sol och varmt i förhoppningsvis 8 veckor framåt utom just fredagsförmiddagar. Måndagar kan förresten vara lite ostadiga också, då är jag nämligen ledig. Men nu kan ni planera er sommar, i alla fall om ni bor i närheten av Eskilstuna. Hur vädret blir i övriga landet har jag ingen aning om!

8 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Här skall det vara underbart, varmt och soligt i två månader framåt. :D

Hörni sa...

Vi ska ha samma väder som Egoinas mamma.:D Hoppas du har fel, och att det blir sol på dina lediga dagar.:)

Mille sa...

Ja, nu har jag fått till det med tre kolumner. Vet inte om det blir lite smalt men som sagt jag är inte rädd för förändringar så nästa vecka kanske sidan är helt okännbar? :D

Jenny sa...

Just så är det, det brukar regna när man ska vara ute. ;) Tänkte vara ett par dagar i stugan nästa vecka, vandra lite i skogen kanske. Det lär nog regna då. (Jag ledig, make jobbar) Om du o Higgins har vägarna förbi (läs ut på vischan) kan ni hälsa på mig. Om inte tar vi det någon annan sommar. :)

Anonym sa...

Låter som du har samma tro som jag på finväder och jobb.

Yvonne L sa...

Em: Så skönt för er!! :D

Gun: Då verkar det ju bli samma över hela landet, härligt!!
Jag unnar faktiskt alla fint väder, även mig själv! ;0)

Mille: Tycker man det är roligt att hålla på och ändra ska man göra det när chansen finns!!

Jenny: Nä, men nästa vecka kommer det att vara fint, då har jag ju kommit igång att jobba!! Vilket innebär att jag nog inte kommer att ha tid att ge mig ut på landet. :( Men nu vet jag att du är där i alla fall om jag får något infall!

frunatmaken: Jag är övertygad om att det hänger ihop, så har det alltid varit tidigare nämligen!

Jenny sa...

Ah, du jobbar heltid då så du inte har någon tid över va? :) Får ta med mig maken under hans lediga veckor o hälsa på dig istället ;)

Yvonne L sa...

Jenny: Nja, inte riktigt heltid, men ibland konstig tid! ;0) För att inte tala om på olika platser!