2010-06-24

Roligt, allvarligt och gulligt

Hörde just på nyheterna att Systembolaget haft en miljon kunder idag. Då kan man ju hoppas att kunderna inte valde att bära hem sina inköp i bolagets turkosa påsar.

Man kan också hoppas att så många som möjligt av de kunderna inte sätter sig bakom ratten när de är onyktra. Något av det mest oansvariga man kan göra måste väl ändå vara att sätta sig bakom ratten i onyktert tillstånd. Tyvärr är det ju alltför många som gör så och de riskerar ju inte bara sina egna liv utan andra människors liv också.

Ok, nu har jag haft något roligt och något allvarligt i det här inlägget. Då måste jag ju ha något gulligt också, och det är precis vad jag hittat! Kolmården visade upp tre sibiriska tigerungar idag! En av dem ser ju inte helt nöjd ut på bilderna, men ändå, hur söta är de inte!

3 kommentarer:

Cherin sa...

Jag hoppas också, precis som du att folk inte sätter sig bakom ratten efter att ha tagit sig sina glas. Och framförallt så hoppas jag att alla barn har tillgång till minst en vuxen som är nykter när föräldrarna börjar vingla..

Hörni sa...

Det finns alltid idioter som inte tänker sig för, utan sätter sig bakom ratten onyktra, tyvärr.

Kram och trevlig midsommar på dig!:)

Yvonne L sa...

Cherin: Vi får hoppas att så många som möjligt gör som vi hoppas att de gör!

Gun: Idioter kan man väl tyvärr inte komma ifrån, men man önskar ju att det fanns en speciell stat för såna så de inte utsatte oss andra för faror!

Glad midsommar till dig också!