2010-06-11

Skolavslutningar

Nu är det ju den tid som skolavslutningar avlöser varandra över landet, och idag var det bland annat grundskolorna här i Eskilstuna som sjöng sommarsånger och nu har ett helt sommarlov framför sig. Tyvärr visade sig inte vädret från sin bästa sida, det är mulet, småkallt och så har det regnat till skillnad mot igår så solen sken och det var jättevarmt. Men sommarlov är det i alla fall. 

En av dem som fick sommarlov - för allra första gången dessutom - var min systerson Martin. På hans skola var det skolavslutning imorse, men jag var inte där och tittade. Däremot kom Martin hit på förmiddagen med mormor och morfar - alltså mina föräldrar - eftersom han skulle vara hos dem fram till ikväll. De var här på förmiddagsfika där det enda jag behövde hålla med var saft och kaffe. Resten hade de med sig när de kom hit.
En sak de hade med sig var prinsesstårta eftersom det är Martins favorittårta. När de gick stoppade jag ner det lilla som var kvar av tårtan i en glassburk och ställde in i kylen. Det hade till följd att Higgins höll på att få prinsesstårta i sin matskål för ett tag sen istället för ris och fisk som står färdigkokt och blandat i en glassburk i kylen...Nu vet ni vad jag ska äta ikväll också. Det blir nog prinsesstårta!

4 kommentarer:

Hörni sa...

Vilken tur för dig att din systerson gillar prinsesstårta!

Yvonne L sa...

Gun: Visst har jag tur! Speciellt att de kom hit och att det blev tårta över! :D

Jenny sa...

Jag är inte så förtjust i de där tårtorna jag, smaken är som baken. Men Higgins hade nog gillat det bättre än ris! :D

Yvonne L sa...

Jenny: Trots att Higgins är väldigt intresserad av människomat är han rätt kräsen så han kunde mycket väl fnyst föraktfullt åt tårtan! :D