2010-06-06

Dagens första promenad i bilder

Dagens första promenad med den lille skräpsamlaren Higgins.
Pälsen spretar åt alla håll och kanter och är full med skräp, men det ska åtgärdas under dagen.

Idag går vår promenad över den här bron...
... den som jag dirigerade en man mot igår.

Vi har gått längs med ån till höger på bilden och när vi kommit över bron ska vi gå tillbaka åt samma håll.
Sen kom vi fram till den fina rondellen med den stora eken i mitten. Då är vi i Munktellstaden kan man säga.

När vi gick genom Stadsparken passerade vi bland annat detta mål. Själva springtävlingen hade inte börjat än när vi gick förbi, men det var den som var orsak till alla rödvita plastband vi sett överallt.

Målet vi gick förbi syns inte här, men det är inne bland träden på höger sida, i närheten av kyrktornen kan man väl säga.
Nu hade vi ju kunnat sätta oss och vila på den här platsen, det är liksom fåtöljer istället för en parkbänk, men vi fortsatte vår promenad.
Vi gick över Rådhusbron bort mot Fors kyrka.

Vi gick förbi den här fina gamla byggnaden där Bok-Öbergs huserade en gång i tiden, nu tror jag det är bostäder eller kontor i byggnaden.

 
Vi närmar oss ännu mer hem och utanför Myntverket är flaggan hissad eftersom det ju är nationaldagsfirande idag.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack för rundturen, så skönt att få lite sol i ansiktet.

Gah, jag är less denna kyla år ut och år in och tyvärr är det ju så där jag bor nu. Skulle någon ge mig ett alternativ i dag i ett varmare land skulle jag flytta på en gång.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Livet i byn: Det var så lite så, fast idag såg vi ju inga harar!

Tyvärr kan man ju inte göra något åt vädret, annars bor ni ju helt fantastiskt!

Jenny sa...

Ser varmt ut även hos er. :)

Yvonne L sa...

Jenny: Ja, det har varit en varm och härlig dag. Fast jag har mest varit inne. Höll på två timmar med Higgins päls, och sen dammsugning och sånt. Förhoppningsvis blir det fler soliga dagar!