2009-11-22

Grått igen så då uppdaterar jag bygget

Jag antar att solen kom på att den gjorde fel igår då den visade sig och lät himlen bli blå. Idag är det nämligen totalt grått igen, och dessutom blött. Precis som det tydligen är meningen att november ska vara här i trakterna. Så istället för att visa fina bilder från en solig promenad eller trimma Higgins så kom jag på att jag ju glömt uppdatera bygget vid konstmuseet jag tänkt följa. Därför blir det nu bilder från de tre senaste veckornas byggande.

Så här såg det ut den 8 november, det har blivit ytterligare ett våningsplan, och som ni ser är himlen grå.


Den 14 november har det blivit tre våningar och så är bilden tagen ur en annan vinkel. Men himlen är i alla fall grå.


Idag den 22 november så är bilden tagen från den vanliga konstiga sneda vinkeln, och precis som ett husbygge jag fotade i våras ser det ut som de bygger av frigolit och silvertejp. För att inte störa ordningen alltför mycket är himlen grå.

Nu regnar det ute hör jag, och snart ska jag väl ta ut Higgins på en promenad för om ungefär en timme ska vi åka och fika hos min syster med familj. Vi ska inspektera deras nya kök och se hur det blev i färdigt skick. Senast vi var där var när syrran fyllde, och då var det fortfarande inte färdigt. De hade fortfarande det gamla lilla köket kvar och de nya skåpen och resten av inredningen till nya köket skulle komma veckan därpå. Nu vet jag däremot inte om de har någon toalett, för den ska också göras om. Kanske bäst att gå på toa en gång extra innan vi åker!

3 kommentarer:

Gun sa...

Skulle inte förvåna mig om de bygger med silvertejp och frigolit.

anemonen sa...

Jag får hoppas att det blir ett stavilt och fint bygge. Spännande att få se hur det blir til slut. Hoppas du får en trevlig kaffestund.

Yvonne L sa...

Gun: Det har ju funkat tidigare! ;)

@nemonen: Det verkar vara betong inblandat också, så förhoppningsvis blir det stabilt! :) Kaffestunden var trevlig!