2009-11-14

Idag var det så där grått igen

Så har ännu en grå novemberdag gått över i mörk novemberkväll. Det är ju rätt så trist när man måste ha lampor tända hela dagen för att inte få ögonproblem.

Dagens första promenad började vid 9.30 och då tycker man ju det borde vara ljust ute, men det kändes som att gatlyktorna borde vara tända. Det duggregnade och var blött och inte roligt alls. Bilden ovanför visar stängda dammluckor vid Tunafors fabriker. Man ser också den grå himlen. Väldigt spännande, eller hur?! Normalt sett går vi minst en timmes promenad men det regnade och var blött, och det är ju inte Higgins favoritväder, så han fick själv bestämma hur långt han tyckte vi skulle gå. Det innebar att vi kom in efter en knapp halvtimme. 

Frukosten åt jag vid soffbordet, Higgins tyckte nämligen det var bästa platsen. Visserligen hade han redan ätit sin frukost innan vi gav oss ut, men eftersom han var blöt när vi kom in så ville han gärna ligga insvept i filten i soffhörnet, och det kan man ju inte göra alldeles för sig själv. Eftersom jag är en snäll matte och tycker det är synd att han ska ligga på kalla golvet med blöt päls så satte jag mig i soffan och åt. (Jo, Higgins får ligga insvept i filtar på golvet också, men det vill han inte. Oavsett hur många fällar och filtar jag har lagt ut så lägger han sig bredvid direkt på golvet. Eller så kryper han in under skåpet eller under min säng. Ska man ligga mjukt ska det tydligen antingen vara i soffan eller i mattes säng.)

Eftermiddagspromenaden var precis lika händelselös som morgonpromenaden. Enda skillnaden var väl att det höll uppe när vi inledde promenaden men innan vi hann in igen hade det börjat regna. Vi var heller inte ute längre än 20 minuter. Men jag hann i alla fall ta en bild på en skittråkig vägg vi gick förbi. Grå korrugerad plåt som inte gör någon glad. Att jag slösade pixlar på en skitful plåtvägg var enbart för att vi gick längs med nästan hela väggen innan jag kom på varför den såg annorlunda ut jämfört med hur den sett ut tidigare. En skitful vägg kan väl inte vara annat än skitful kan tyckas, men jag kom på vad det var som var annorlunda. Tidigare har väggen varit nerklottrad, nu har kommunen låtit tvätta bort allt. Det blir intressant att se hur länge det håller sig!

3 kommentarer:

Egoinas mamma sa...

Får hoppas de måler dit något snyggt? :D
God morgon!

Eva sa...

Vilken fantastisk bild du har i din header.
Helt otrolig.
Har du tagit den själv också?

Yvonne L sa...

Egoinas mamma: Det är nog bara en tidsfråga! ;0)

Eva: Tack! Ja, det är en bild jag tagit själv, visar delar av Gamla staden i Eskilstuna.