2009-11-19

Ordningen är återställd ... och något konstigt

Häromdagen visade jag ju en bild i ett inlägg på en sak som försvunnit.

Imorse när vi gick förbi fick jag se att det satt en ny papperskorg där! Antingen har någon i papperskorgsbranschen inom kommunen sett mitt inlägg och tyckt synd om mig som måste gå och bära på Higgins bajspåse extra långt, eller så hade de tänkt sätta dit en ny i alla fall. Kanske någon stulit den förra papperskorgen? Folk stjäl ju vad som helst verkar det som ibland.

Det kanske syntes en aning på papperskorgsbilden att det var lite ljusare på promenaden, och att det inte kom ner något vått från himlen. För att göra det lite mer tydligt så ser man på den här bilden att det faktiskt var sol när vi tog första promenaden. Jag har markerat med röda pilar på bilden för att ni verkligen ska se att det var skuggor av dels en trädstam och av stupröret på den här lilla byggnaden.

- - - - - - -
Sen något helt annat:
Jag fick ett mail idag vilket i sig inte är så konstigt, såna dimper ner i princip dagligen från alla möjliga håll. Men det påstås att jag vunnit en digitalkamera? Det är det konstiga, för jag visste inte att jag deltog i någon sorts tävling. Det står att det är andra pris för min Rosa Bandet-insamling. Mailet är på svenska och det enda hon som skriver det ber om är min adress, alltså inga kontouppgifter eller inloggningsuppgifter till mina tre kronor på banken. Jag har kollat att företaget mailet kommer ifrån finns, och det verkar legitimt. Jag har också mailat till Cancerfonden och frågat om de känner till något om det här. Därifrån har jag inte fått något svar än, men jag kanske skickar min adress ändå. Är det någon som driver med mig kanske jag i alla fall får ett julkort.

4 kommentarer:

Gun sa...

Vad roligt! Hoppas det verkligen är så att du vunnit kameran.

Yvonne L sa...

Gun: Om det verkligen kommer en kamera återstår att se, men i så fall kan jag gå runt och ta bilder i stereo sen!

Jenny sa...

Vad knasigt! Man tycker ju att personen ifråga kunde ha meddelat hur det kom sig att du vann kameran... :)

Yvonne L sa...

Jenny: Jag har tänkt lite mer på det hela sen igår, och det är möjligt att det stod något om möjligheten att vinna när jag startade min insamling. Men jag läste inte så noga eftersom jag troligtvis tänkte att man nog var tvungen att komma upp i en ganska hög insamlad summa för att delta. Men det verkar mer som att det var som ett lotteri. Om det nu är sant. :0)