2009-11-19

Så var det med den saken

Ok, två dagar i rad nu så har det varit uppehåll på första promenaden, och jag hade ju till och med bildbevis på att solen sken idag i förra inlägget. För säkerhets skull lägger jag in ett par bilder till där det syns ännu tydligare att solen faktiskt visade sig.

Här ser man Higgins i en underlig vinkel när han står och undersöker en intressant stolpe. Pälsen ser ovårdad ut efter flera dagars regn men det är torrt på marken och man ser även skuggbilden av mina ben.


Här ser man också mig mitt i bilden, så ifall någon undrat hur jag ser ut så vet ni nu. Ser ni en skuggbild av någon på hundpromenad kan det mycket väl vara mig ni ser. Det röda huset är en del av Rademachersmedjorna och därinne hittar man knivsmedjan.

Som sagt, det har varit uppehåll på första promenaden både igår och idag. Men, sen har något hänt. Både igår och idag när det var dags för eftermiddagspromenad hann vi vara ute i ungefär tre minuter och så började det komma regndroppar. Innan vi hunnit hem igen så har det regnat ordentligt. Precis som igår kväll så regnar det fortfarande. Suck! Men, det kanske inte är för inte som Guns N'Roses har en låt som heter just "November Rain". (Länken är en test, jag tror den funkar om man har ett Spotify-konto, men jag är inte säker på att jag gjort rätt.)
Nu ska vi i alla fall ge oss ut på en regnpromenad igen.

6 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Hej Yvonne!
Det var ett tag sedan jag "hälsat på" hos dig.
Nu har jag läst lite vad du haft för dig. Jag har en bloggläsarkväll. Herrn är och spelar bridge med grabarna och jag har lagt undan alla semesterkläderna, tagit fram en påse dumlekola och sitter vid datorn. Rätt mysigt.
Jag tycker det är mysigt med hund, har ju haft, men en sådan här kväll - det regnar småspik då är jag glad att inte ha någon Higgins.
Nu ska jag blogga vidare - ha det så bra.
Viola

Yvonne L sa...

Viola: Välkommen tillbaka! Antar att du har en hel del att ta igen i bloggvärlden efter er semester!

Terese sa...

Inget kan ersätta hunden faktiskt, men lite kul med en micro gris är det allt ! :)

Pjoltas sa...

Nähä!! SOL! Lyckans dig!
=)

Jenny sa...

Ingen sol här, vad avis jag blir på att ni hade sol igår. Vill också ha sol. Nu.

Yvonne L sa...

Terese: De var i alla fall roliga att se på bild! :0)

Pjoltas: Fast vår solkvot tog tydligen slut. Idag har det varit mulet hela dagen. :(

Jenny: Idag har det minsann inte varit någon sol. Men det har heller inte regnat! Än.