2009-11-13

Oj, han åt smör

Jag hoppas att Higgins inte får magsjuka inatt! Tidigare när jag skulle steka lite mat så tappade jag smörklicken på golvet istället för att få ner den i stekpannan.Precis då kom Higgins in i köket från hallen, och han kastade sig på smörklicken och svalde den hel innan jag hann blinka. Genom åren har jag tappat korvbitar, ostekta köttbullar, tomater, lök och jag vet inte allt på golvet. Jag har till och med tappat ätbara saker på honom, som rostat bröd med honung till exempel och då landade mackan naturligtvis upp och ner. Normalt sett är han väldigt misstänksam mot sånt som ramlar ner på golvet - eller på hans rygg - och han brukar sniffa misstänksamt på det och ge mig blickar som frågar om jag tänker förgifta honom. Men smöret kastade han sig alltså efter. Det var ju inte jättemycket, och det värsta som kan hända är väl att det verkar som smörjmedel. Jag hoppas bara att smörjandet håller sig lugnt i natt!

5 kommentarer:

Bia sa...

En av våra boxrar hade epilepsi och skulle ta tablett varje morgon. Vi provade att stoppa tabletten i allt möjligt gott, som korv och leverpastej. Maten slank ner men tabletten spottades ut, hel och fin. Det enda som fungerade var en rejäl klick smör, då slank allt ner! Så jag tror inte Higgins mådde dåligt av den där smörklicken. Eller?
Hoppas du har en fin lördag!
Kanske lika hösttypisk som hos mig? Med svart asfalt, gulglödande löv och ett fint duggregn?

Laura sa...

När jag började läsa inlägget trodde jag att Higgings var ett barn. Efter några rader till började det klinga lite fel och jag insåg att jag var helt ute och cyklade. =)

Yvonne L sa...

Bia: Konstigt att smör gick bra som medicingömma. Man trodde ju att korv och leverpastej borde funka bra. Higgins fick inga med av smörklicken! :0)
Låter som vi har samma typ av väder i alla fall.

Laura: Då förstår jag om du tyckte det verkade konstigt först! Higgins är en cocker spaniel... :0)

Jenny sa...

jag gissar att smör inte är bra för hunden...? Våra fyrfotingar äter allt... utom rå fisk eller kött. :P Allt ska vara tillagat ;) Det enda jag märkt att de äter, som inte är bra för dem är blommorna i fönstret... :)

Yvonne L sa...

Jenny: Nja, det är väl inte direkt farligt, men eftersom hans mage inte är van vid annat än typ torrfoder så kan det ju bli en chock. Sen blev jag så förvånad eftersom han annars är så misstänksam att jag hinner plocka bort det som ramlat. Smöret liksom bara försvann!