2009-11-27

Pumpar

Varför är det i princip omöjligt att få ut den sista tvålen eller lotionen ur pumpflaskor? Jag tycker det är jättebra med flytande tvål, men hur ska man få ut den sista tvålen? Det blir alltid tvål kvar i botten av flaskan som är omöjlig att få ut, oavsett hur man försöker vinkla den. (Jag vet att man kan köpa refill, men ibland kanske man inte vill!) Det är samma sak med hudlotioner och ansiktskrämer som kommer i pumpflaskor. Jättebra och smidigt, men när man kommer till det sista i flaskan går det inte att pumpa upp! Någon som har tips på hur man ska bära sig åt?

Detsamma gäller förresten rengöringsmedel som kommer i sprayflaskor, det sista går inte att spraya ut utan måste hällas ut!

6 kommentarer:

anemonen sa...

Nej inget bra tips. Men är flaskan mjuk går det att skära upp den. Jag håller annars med dig att det är lite retfullt.

Yvonne L sa...

@nemonen: Jo, skära upp kan man ju förstås, men det retar mig att det inte finns ett bättre sätt! :0)

Jenny sa...

*nickar* fast jag brukar skruva av korken/spraypumpen alt klippa sönder förpackningen för att få ur sista tvålen, här är man snål serru. ;)

Yvonne L sa...

Jenny: Men visst är det retsamt att man måste ta sönder flaskan! Sääääkert en karl som uppfunnit det hela! ;0)

Maria Berg sa...

Är det tvål häll i vatten! MB

(O du vill svar så tyvärr hinner jag inte tillbaka till gamla inlägg, ville bara säga det. )
/MB

Yvonne L sa...

Maria B: Vatten funkar ju förstås på tvål, värre med lotion! :)