2009-11-08

Nu är vi lite trötta

Ikväll är Higgins och jag lite trötta, och det har inte att göra med att vi var och firade pappa på Fars dag nu på eftermiddagen. Det beror helt på vad vi gjorde efter firandet. Då gick vi först en promenad, och sen ägnade jag nästan fyra timmar åt att bada, torka och borsta Higgins. Jag blev trött av allt jobb, det känns i ryggen nu, och Higgins blir förstås trött av att jag håller på med honom. Han måste ju dessutom ligga på helspänn och säga ifrån när jag luggas eller om det är något annat hann inte är nöjd med!

Kollade en dvd förut, och då fick jag vara med om något jag aldrig varit med om förut. Filmen började direkt, men det var något konstigt upptäckte jag efter någon minut. Pratet var dubbelt! Dels engelska, och så var det dubbat till ryska som liksom låg ovanpå det engelska talet. Jättemärkligt, men det gick ju att ordna genom att gå in på huvudmenyn och se till att det bara blev engelskt tal. Det är ju roligt när man får vara med om något nytt!

3 kommentarer:

Gun sa...

Hahaha, du hade ju annars kummat passa på och lära dig ryska helt gratis!
Godmorgon Yvonne!:D

Jenny sa...

Jag gillar inte filmer som startar direkt utan att gå till menyn, blir alltid knas. Och ibland kanske man ville se extramaterialet o inte filmen... ;) Hoppas Higgins är fin idag då, med tanke på omsorgen han fick igår. :)

Yvonne L sa...

Gun: Att jag inte tänkte på det! Men jag har inte lämnat tillbaka filmen än till kompisen som lånat ut den till mig så jag kan ju titta en gång till! Eller kanske inte.

Jenny: Det borde vara standard att filmerna startade direkt på huvudmenyn så man kunde göra de val man vill själv innan man börjar titta.
Higgins är så fin så, och som tur är så är det hyfsat torrt idag också.