2010-06-18

Någon har något emot Kent

Trots att jag är Eskilstunabo så måste jag säga att jag inte är något fan av "Kent", tror jag skrev om det någon gång förut. Men alla får ha vilken musiksmak de vill bara de inte tvingar mig att lyssna på sånt jag inte tycker är bra. Nu har jag kommit fram till att det måste vara någon som verkligen tycker illa om gruppen. Kent ska ju spela i Parken Zoo den 17 juli, och förra helgen kom det upp affischer om det lite här och var. Affischer i orange med svart text. Någon gång under helgen revs alla affischer som satt på ett ställe ner, och jag tänkte att det kanske var några ivriga studentfirare som tyckte det var roligt.

Idag när Higgins och jag närmade oss lägenheten när vi varit ute på eftermiddagspromenaden såg jag att det stod en kille och satte upp en hel radda med Kent-affischer på ett plank där det alltid sitter olika affischer om diverse konserter och annat som är på gång i stan. Varje affisch sattes upp med minst fem såna där klamrar från en häftpistol, en i varje hörn samt en i mitten.
När vi kom samma väg nu efter tidiga kvällspromenaden såg det ut så här. Någon har varit och rivit ner alla affischer igen. Det är ju liksom rätt otroligt att sex affischer ramlar ner på exakt samma vis på en gång.

6 kommentarer:

Renathe sa...

Det var inte jag som rev ner dom.
Jag gillar Kent:)
Fast vissa låtar är fortfarande lite jobbiga för mig att lyssna på eftersom jag konstant spelade dom innan och efter att min pappa dog :(

Ursäkta att det blev ett tungt inägg så här på fredagskvällen.
Jag sitter inte och grinar nu längre. Hur smärtsamt det än är att förlora en förälder så känns det faktiskt lättare efter några år.

Hörni sa...

Men vad taskigt. Inte för att jag gillar Kent nåt speciellt, utom enstaka låtar, men att riva ner affischer är lite överdrivet.

Yvonne L sa...

Renathe: Då stryker jag dig från listan av misstänkta. :)
Vissa låtar har man ju väldigt känslosamma minnen till...

Gun: Visst är det överdrivet!

Bibbi sa...

Oj, här var det många inlägg att läsa ikapp:P
Å´det va inte jag somåkt ner till er och sabbat. Jag har just lärt mig gilla Kent... Inte alla låtar men några... Tycker de som förstör är otroligt fjantiga. Troligen avundsjuka.
Men varför måste Higgins äta dietmat? Måste ju ha missat något... Å´ni är ju lite annorlunda ni som planterarpinnar...Är det för att hundägarna ska kunna ta en pinne och träna apport på sina promenader;P
Ha en riktigt bra dag!

Halloj världen! /Inger sa...

"Ingen blir profet i sin hemstad" heter det ju! :)

Yvonne L sa...

Bibbi: Ah, så du har vaknat igen! :D Roligt att du kom och hälsa på!
Higgins har ätit dietmat för hans mage var lite i olag, men nu mår han bra igen! Visst är det annorlunda med pinnplanteringen!

Halloj världen/Inger: Visst är det så!