2010-06-22

Genom (170 av 365)

Stor spindel fotad genom en glasburk. Den här stora spindeln traskade runt på väggarna och i taket inne i rummet där jag har stationära datorn står. När spindeln till slut verkade ha hamnat i den totala vinkelvolten och gick samma väg för hundratjugotredje gången beslöt jag att göra något åt det. Letade fram en glasburk och lyckades fånga in spindeln i den. För att den inte skulle rymma innan jag kom ut med den eller klättra ut och vidare på mig så använde jag inte ett tättslutande lock utan ett papper. Sen bar jag ut den på balkongen och hade all möda i världen att få ut den ur burken. Men, till slut så förstod den att det var bättre att sitta i en balkonglåda bland blommor istället för i en glasburk.

Eftersom jag inte är helt säker på om det är sant eller ej, det som sägs om att det regnar om man har ihjäl en spindel så lyfte jag alltså ut den. Dessutom var inte tanken på mosad spindel på väggen någon speciellt lockande inredningsdetalj.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mosad spindel matcher nästan ingen inredningsstil.

Hörni sa...

Man ska aldrig ha ihjäl en spindel, nej. Det betyder regn, och dessutom är spindlar bra på att hålla skadedjur borta.

Jenny sa...

Håller med. Jag gillar inte spindlar men de kan få vara ute i det fria, de gör ju viss nytta också. :)

Yvonne L sa...

frunatmaken: Nä, den gör inte det va?

Gun: Regn vill man ju inte vara orsaken till, och inte skadedjur heller för den delen.

Jenny: Om spindlarna vill bo inomhus tycker jag de kan skaffa egna hus eller lägenheter. ;0)