2010-04-29

Ungefär lika snabbt

Jag fick i alla fall en tid hos tandläkaren ungefär lika snabbt som tanden trillade sönder igår kväll. Ska vara där klockan 13, och förhoppningsvis kommer jag in direkt. Det är ju tur att jag inte har ont i alla fall. Det som känns lite obehagligt är att jag möjligen har en del av en tand vandrar genom kroppen. Tänk om den fastnat! Det var lite läskigt att borsta tänderna igår kväll, jag vågade inte borsta direkt på den söndriga tanden men fick den ljusa idén att jag ju kunde tandtråda lite emellan den trasiga tanden och den bredvid.

Jag använder såna där Plackers och det höll på att sluta lätt obehagligt. Den trasiga tanden har ju fått skarpa vassa kanter, och tråden i Plackersen fastnade i en kant när jag hade fått in den mellan tänderna, och jag vågade inte ta i och dra bort den av rädsla för att resten av tanden skulle följa med. Jag hade då två valmöjligheter, den ena var förstås helt uteslutet. Man kan ju inte sova med en Plackers som sitter fast mellan tänderna och sen gå på hundpromenad morgonen därpå och låtsas som att det är fullt normalt att gå med en rosa Plackers utstickande ur munnen. Det var alltså bara att ta första bästa sax - i det här fallet nagelsaxen - titta i spegeln och försöka sikta in sig på den lilla del av tråden som syntes och klippa. Det gick på första försöket som tur var, och utan att jag klippte av mig själv tungan.

Inga kommentarer: