2010-04-07

Nä nu blommar det

Ja, det gör faktiskt det. Blommar alltså. Inte så mycket, men det kommer så sakteliga om man tittar efter ordentligt.

Det är faktiskt en gräsmatta fast att det ser ganska lerigt och fult ut just nu. Men, det har legat stora snöhögar där, och med dem kom det en massa grus och sand också som nu alltså ligger kvar. Men, klickar man upp bilden kanske man kan urskilja några små ynkliga färgklickar.
Här har jag klivit upp på den fula gräsmattan för att ta en lite närmare titt, och visst ser ni nu att det är lite färg mitt ibland allt det gråbruna och fula?!
Här gick jag ännu närmare för att ni riktigt ska se att det är pyttesmå krokusar som kommer upp. Snyggt va?!

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka rara blommor du visar och vilken geggig go gräsmatta. DET är nackdelen med våren, allt klet och gegg.
Apropå min rosenskärm.....nä, man behöver inte ha varken silkevantar eller gröna fingar för då hade den inte kunnat vara hos mig såpass länge......! Den får vatten ibland, står i ett ljust österfönster, det är liksom allt.
Men grann är den!
Kram
Agneta

egoinasmamma.nu sa...

Vad trevligt! Det är VÅR! :D

Mille sa...

Underbart!!

Hörni sa...

Så underbart! Jag måste leta blommor i Uppsala idag!:)

Husan sa...

Härligt. Här har de inte kommit alls. Iof har jag inte haft tid att titta heller. Men vackra är de, o fulla av vårkänslor.

Bibbi sa...

Hmmm:( Nu surar jag.... Inte snällt att visa sånna bilder för mig....:( Snudd på mobbing:P

Yvonne L sa...

Snäckskalsdalen: Geggiga gräsmattor är ingen höjdare, men förhoppningsvis torkar allt upp snart!
Då låter ju konstigt nog den där blomman som något jag skulle kunna klara av! :D

Em: Ja, det är nog vår nu!

Mille: Verkligen!

Gun: Ut och leta!! De finns säkert hos dig också!

Husan: Jag hittar såna när jag är ute och går med Higgins, och nu hittar jag mer och mer!

Bibbi: Ledsen om du känner dig mobbad. Det var inte meningen. Men du, våren kommer till dig också!!

Charlotta sa...

Skönt med krokusar som sprider ut sig. Hos mig kommer de också mitt i grusgången. :D De är riktiga överlevare.

Yvonne L sa...

Charlotta: De verkar kunna dyka upp varsomhelst!

Lisa sa...

Fantastiskt att krokusarna kommer upp där, och de lyser ju verkligen upp den gråa och bruna omgivningen. De är för härliga!

Yvonne L sa...

Lisa: Jag börjar misstänka att krokusarna tar efter maskrosorna som ju också växer överallt!