2010-04-02

Nä, nu ger jag upp

Det här var den längsta vinter jag varit med om, och jag har flera gånger fått visa jättekalla temperaturer och nu orkar jag inte mer. Jag dör. Jag vill inte vara med om några livsuppehållande åtgärder som nya batterier, utan lämna mig som jag är. 
Hälsningar Din Termometer

--------
Som termometerns ägare måste jag säga att jag blev ledsen över att du gav upp just nu när det börjar bli vår och du skulle kunna få visa varma temperaturer i flera månader. Trots din bön så försökte jag ge dig ett nytt batteri, men det fungerade inte. För säkerhets skull provade jag batteriet i min köttermometer, och där fungerade det så det var inte ett urladdat batteri. Jag provade även det gamla batteriet i köttermometern och det visade sig att den fungerade, så jag antar att det här är slutet på vår tillvaro tillsammans. Jag funderade på att banka dig lite i fönsterbrädan för att se om det skulle liva upp dig, men insåg att det nog skulle vara en aning elakt. Jag får skaffa mig en ny termometer helt enkelt. Tack för vår tid tillsammans, du har varit till stor nytta.

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Beklagar sorgen.
Det är så trist när en vän man varit tillsammans med länge blir borta.

Det är nog inte så lätt att bara byta ut den heller. Det är inte rätt mot den gamle. Så du får nog klara dig utan termometer ett tag nu.
Vila i frid käre termometer.

Kramen i sorgen :)

Ingrid sa...

Ha-ha men kanske den ska komma till ödemarken och känna på verkliga temperaturer ;0)

~Livet i byn

egoinasmamma.nu sa...

Det var ingen aprilapril som termometern försökte sig på? :D

Yvonne L sa...

Synnøve: Ja, visst är det tråkigt.

Livet i byn: Haha! Ska jag skicka upp den till dig kanske?

Em: I så fall är det ju en dag för sent! Men vem vet, den kanske återuppstår...