2010-04-14

Om jag gillade "Kent" ...

... skulle jag säkert bli jätteglad av att läsa den här lilla notisen. Gruppen kommer ju ursprungligen från Eskilstuna, jag bor i Eskilstuna och då vore det ju en självklarhet att gå och se dem när de spelar i parken i sommar. Fast nu gillar jag inte Kent så alltså tänker jag inte köpa biljett till konserten. Men om någon annan gillar gruppen så är det alltså spelning i Parken Zoo den 17 juli i sommar som gäller. Om man vill höra Kent spela i sin gamla hemstad alltså.

Enda kopplingen jag har till Kent är att jag jobbat med deras manager Martin Roos. Förra året höll han i Eskilstunas 350-årsjubileum och då gjordes en fotobok där han och jag var två av redaktörerna. Att jag var med berodde på att då jobbade jag på Eskilstuna stadsmuseum och hade bland annat hand om bildarkivet museet har.

2 kommentarer:

Hörni sa...

Jag gillar enstaka låtar med dem, men tycker de verkar så tråkiga.

Sv: Har du visat blommorna mina bilder än? Säg åt dem på skarpen att skärpa sig! (Blommor gillar ju att man pratar med dem)

Yvonne L sa...

Gun: Som Eskilstunabo i den ålder jag är borde jag visst gilla dem har jag fått höra av kompisar. Men man kan faktiskt inte gilla något bara för att man råkar komma från samma ställe! :D

Ja, jag visade blommorna dina bilder och sa att "nu får ni väl för f** skärpa er, titta på Guns blommor och lär"! :D Vet inte om de blev glada när jag sa så, men jag pratade ju med dem i alla fall.