2010-04-04

Glad rondellpåsk

Jag vet inte hur det är i andra städer, men här i Eskilstuna har vi hemskt många rondeller och många av dem blir pyntade vid de olika högtiderna. Nu är det alltså Glad Påsk-rondeller som gäller.


Den här pyntades under tiden jag var och handlade i måndags, när jag åkte till affären så bars det fjäderpyntade grenar för fullt in i rondellen, och när jag åkte förbi på hemvägen så var de färdiga. Sen kan jag ju lugna eventuellt oroliga med att jag bara riktade kameran på måfå utan att titta, så jag utgjorde ingen fara i rondellkörningen. Det var ungefär som att klia sig på näsan och det gör man ju faktiskt ibland fast att man kör.

Det här är en annan rondell som också pyntats och gjorts fin. Även den här fotade jag i måndags när Higgins och jag var ute på eftermiddagspromenad, och det var nog tur. Igår när vi gick förbi så såg jag att några lustigkurrar snott några bokstäver, och möjligen även de stackars kycklingarna.


Här är en tredje påskpyntad rondell som jag fotade idag när Higgins och jag gick förbi på vår morgonpromenad. Visst ser det öde ut? Fast det var det inte. Det har nog aldrig tidigare varit så mycket trafik i just den här rondellen som när jag skulle fota. Higgins blev lite småsur när vi stått still på samma plats i nästan fyra minuter och glott på en hel drös turistbussar, lokalbussar och en oändlig radda med bilar som skulle ta sig igenom rondellen. En bil åkte dessutom två varv, förmodligen såg föraren att jag ville ta en bild utan trafik.

9 kommentarer:

Bibbi sa...

Så där borde det pytas i alla rondeller. Gulligt:)

Snäckskalsdalen. sa...

Ha, så fint! Vi har ingen rondell här uppe på berget, men i vår stad har dom inte så här fint i någon rondell. Gott föredöme! Man blir ju rent av glad!
Hälsa Higgins - mår han bra nu?
kram
agneta

Wildhearts sa...

Här kan vi verkligen snacka påskrondeller! Sånt gör mig glad :D

anemonen sa...

Vad trevligt gjort. Jag blev riktigt glad när jag såg det. Grattis till vinsten.

whatthefuckdotcom sa...

Härligt vårigt :) .... and the winner is... ;)

Hörni sa...

Vad fint de gjort i rondellerna! Det är jättegulligt.

Synnøve. sa...

Härligt med en massa pynt så där.
Synd bara att folk inte kan hålla fingrarna i styr och låta det få vara ifred.
Men det är så det har blivit tyvärr.

Grattis till vinst förresten hihi.
Kramen.

Jenny sa...

Vi har väldigt många rondeller här med. Men inget påskpynt i dem, det får liksom inte stå orört här ;)

Yvonne L sa...

Bibbi: Visst är det fint!

Snäckskalsdalen/Agneta: Du får föreslå din kommun att de börjar pynta era rondeller också!
Tack, Higgins mår bra nu igen, sträckningen är borta!

Wildhearts: Rondellerna blir genast lite roligare med pynt i!

@nemonen: Visst är det fint! Tack så mycket!

wtfdc: Väldigt vårigt! Och nu har jag äntligen sett vinnaren! :D

Gun: De brukar pynta till jul också!

Synnøve: Man kan ju hoppas att pyntet som fick fötter fick göra fint någon annanstans och inte bara kastades iväg.

Jenny: De får sätta dit blytungt pynt hos er då! ;0)