2010-04-16

Snöblommor

Ett par bilder till från morgonpromenaden.

Det var ju faktiskt ganska så mycket snö som kommit under morgontimmarna.

De här penséerna planterades ut igår. Hoppas de inte blev totalt skräckslagna utan överlever chocken. Snön är ju redan borta, och när Higgins och jag var ute på eftermiddagspromenaden var det torrt på gator, trottoarer och promenadvägar. Men de blåste ordentligt, och när vi hade vinden i ryggen trodde Higgins precis som vanligt att det var jag - eller någon osynlig varelse - som gick och sparkade honom i rumpan. Så blir det alltid när det blåser kraftigt bakifrån, då sätter sig Higgins med jämna mellanrum och tittar misstänksamt på mig och sen ifall det möjligen kan vara någon annan där bakom som går och sparkar på honom!

4 kommentarer:

Wildhearts sa...

Fördelen med snö i april är att den försvinner fort.

Skrattade gott åt Higgins. Kan riktigt se det framför mig :)
Där jag bor så har vi mycket hagar med elstängsel och det har hänt mer än en gång att den stora hunden har lyckats få in rumpan i staketet och fått en liten stöt. Vem tror du får skulden??? Hade ingen aning om att hundar kunde blänga så mycket som hon kan :D

Yvonne L sa...

Wildhearts: Det måste vara enda fördelen med aprilsnö.

Det är helt otroligt hur hundar kan blänga, och man känner sig faktiskt skyldig fast att man inte gjort något! :D

Jenny sa...

VA? fick ni snö igår? Jag vet att det var utlovat, men inte hade vi snö igår, heller. Sol däremot... :D

Yvonne L sa...

Nä, snön var i fredags, men den försvann snabbt som tur var. Igår var det bara blåsigt och mulet.