2010-04-29

Vi ligger efter i år

I förrgår hade jag ju fotat magnoliaknoppar i Fors kyrkpark. De börjar ju veckla ut sig nu från sina ulliga gömställen.
Imorse när vi gick igenom parken så tog jag bilden ovanför, man ser lite svaga vita prickar där blommorna börjar titta ut. (Klickar man upp bilden ser man det en aning bättre.)

Bilden här ovanför tog jag den 26 april förra året, samma park, samma magnolior bara en annan vinkel. Inte nog med att solen sken den dagen, kolla så långt blommorna kommit! Där ser man vad den långa kalla vintern ställde till med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken otrolig skillnad!
~Lena

Yvonne L sa...

Lena: Jätteskillnad!

Synnøve. sa...

Ja, visst är det skillnad. Men nu får du kanske njuta av dom längre istället.
Klems.

Bibbi sa...

Ja, mobba på du bara..... Snyft!
Men ärligt, det måste vara djuriskt läckert med alla blommor som finns där i söder.
Hoppas det gått bra hos tandläkarn och alla är snälla mot dig;P Du ger väl Higgins en extra go´bit från mig ikväll.
Ha det gott!

Yvonne L sa...

Synnöve: Man borde få njuta av dem längre. Ännu bättre, kanske blir sommaren längre också!! :0)

Bibbi: Jamen du såg väl att vi ligger långt efter i år jämfört med förra året! Tandläkaren var jättesnäll, massor av bedövning så jag kände ingenting! ;0)
Ok, bara för att du bad så snällt så ger jag Higgins en extra godisbit!