2010-04-12

Några bilder från dagens hundpromenader

En solig och fin vårdag inleddes med en solig och fin morgonpromenad.


Snön är i det stora hela borta nu och vartefter den smälter och försvinner kommer det fler och fler blommor.

Här var jag och pillrade undan några torra blad som satt sig fast på blomman, och Higgins tittade intresserat på och undrade om jag kanske gav blommorna av hans levergodis. Men det gjorde jag ju inte.

Det var väldigt många fiskmåsar som flög omkring runt Strömsholmen idag, vet inte om de kanske hade något konvent eller något sånt. Man vet ju inte så mycket vad fiskmåsar håller på med egentligen.


Snön är som jag sa nästan helt borta, enda platserna det ligger något kvar är där det varit stora berg av snö som här till exempel. Där låg det fyra högar på rad, och jag antar att de är resterna från någon takskottning.

3 kommentarer:

Julia sa...

Fina bilder :)

Hörni sa...

Vad fint det är med alla blommor som sticker upp ur marken nu. Det är lika härligt varje vår.

Yvonne L sa...

Julia: Tack!

Gun: Visst blir man glad när man ser det!