2010-04-24

Vi klarade oss nästan utan stänk

När Higgins och jag gick ut på vår eftermiddagspromenad förut så var himlen på sina ställen alldeles mörk, och det såg ut att bli regn. När vi var som längst hemifrån började det komma regnstänk, men som tur var så blev det inget riktigt av det hela. Vi fick några rätt stora stänk på oss, men det var allt. Än skiner solen och jag hoppas att även den tidiga kvällspromenaden blir regnfri. Sen ska vi bänka oss i soffan och titta på sjätte och sista avsnittet av "Millennium". Jag har ju läst böckerna och sett filmerna och vet hur det går, men ändå har jag suttit som klistrad varje lördag de senaste fem veckorna. Jag ser i princip aldrig på svenska serier och filmer eftersom jag brukar tycka det är skitdåligt, men av någon anledning har jag fallit för "Millennium".

4 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Jättevacker bild! Du är nog inte ensam om Millenium, jag har hört flera som gillar den. Själv har jag vare sig läst eller tittat.
Sv: I dag har varit den bästa vårdagen så här långt. Oftast blåser det, men inte i dag.

Hörni sa...

Jag har inte sett Millennium, men filmerna har jag sneglat på när Mumannen har kollat. De var väl bra.

Jenny sa...

Fast mycket stänk var det ju inte, sååååå varmt i Etuna idag ju, ute vid stugan låg Mälaren BLANK! jag svor över att jag inte har nycklarna med mig, då hade vi nog nattat över. Det var sagoligt där idag :)

Yvonne L sa...

Em: Tack! Och visst är det många som gillar Millennium. Hoppas du kan sitta på balkongen idag också! :0)

Gun: Det är tur att inte alla har samma smak!

Jenny: Nä, det var inte så många stänk, men det var lite oroande ett tag! I lä var det ju jättevarmt, men på ställen där det var helt öppet runtomkring var det lite svalare. Måste ha varit jättefint ute vid er stuga, och i fortsättningen får du se till att alltid ha nycklarna med dig! :0)