2010-04-30

Jorå

Higgins kom fram till slut och det blev ett bad. Vi har ju camperat ihop i nästan 10 år så jag vet mycket väl att om han märker att jag förbereder ett bad så försvinner han direkt. Jag måste liksom ta honom med överraskning så han inte hinner gömma sig. Men idag överraskade jag mig själv med att komma på bara sådär att det var dags för ett bad, och då blev det som det blev. Men nu är han som sagt badad och doftar sååååå gott och pälsen är sååååååå mjuk. Lite trimmat och klippt blev det också, men det får bli mer gjort en annan dag.

Det var mitt sätt att fira Valborgsmässoafton. Nu ska vi ta en kort promenad och sen är det dags att sova!

6 kommentarer:

Bibbi sa...

Så Higgins är extra snygg nu:) Om han nu inte bestämde sig för att njuta lite i en gyttjepöl på eran kvällspromenad....;P
Brukar inte det vara ganska typiskt? Åtminstonde låter det så på svägerskan...
Ha en skön lördag!

Synnøve. sa...

Så skönt att han är nybadad och klar.
Så nu vet jag vad han gör när ni kommer ut....
Gräsänglar...
Kramen.

Hörni sa...

Vad mysigt att ha en nybadad Higgins att fira med.:)

Sv: Ja, det går att ringa med den, men den är så komplicerad att till och med Mumannen har problem att lära sig. Han har den för att kunna läsa jobbmail mm, så det är hans jobbmobil.

Jenny sa...

Skulle behöva tvätta två skitgrisar här med. Om inte annat så vinterpälsen får trilla av i badet istället för överallt på våra sängkläder... :)

Snäckskalsdalen. sa...

Nybadade hundar är härligt!
Läste, det var kanske ett skämt, att den man i USA tyckte det luktade gott med våt hund så han skapade en parfym vid namn "Wet Dog". Behöver jag säga att ´den affären gick överstyr och konkursen var ett faktum....
Så fina gulsippor du har med i tidigare inlägg. Vi had några i vår gamla trädgård och jag tror damen som bodde i huset innan oss hade fått dom från Gotland eller Öland. Dom väckte alltid viss diskussion, men dom finns!
Ha en god dag!
Kram Agneta

Yvonne L sa...

Bibbi: Just det, extra snygg, extra allt! :D Även om det fanns gyttjepölar i närheten där vi bor skulle Higgins inte kasta sig i någon. Då skulle han ju vara tvungen att badas igen, och sånt gillar han ju inte!

Synnøve: Skönt att få det gjort! Men än har han inte gjort några gräsänglar trots att vi gått över gräs. Men det var inte tillräckligt torrt, det regnade nämligen igår kväll och då passar det inte.

Gun: Det var verkligen jättemysigt!
Tur att det går att ringa med mobilen också och inte bara kolla att dina skruvar sitter kvar! ;0)

Jenny: Om du tvättar era skitgrisar, nämn inte att du fick inspiration här! Då kanske de kommer hit och hämnas! :D

Snäckskalsdalen/Agneta: Nybadade hundar är jättemysigt!!
Skulle inte förvåna mig om våthundparfymen är sann! Det finns ju knäppskallar till allt.
Du kanske kan hitta lite gulsippor du kan plantera på er nya tomt!?