2010-04-28

Mer eller mindre intressanta saker

När man sitter och tittar på tidningarna på nätet hittar man ju mer eller mindre intressanta saker att läsa om. Nu har jag suttit en stund och tittat på DN och hittade då lite smått och gott. Till exempel fick jag reda på att USA's förste president George Washington är skyldig en massa pengar. Men kanske kan det ses ursäktande eftersom det förmodligen var i utbildningssyfte han hamnade i skuld.

Sen har en grupp kinesiska och turkiska upptäcksresande varit ute och sett sig omkring på 4000 meters höjd, närmare bestämt på berget Ararat. De hävdar att de hittar rester av Noas ark. Tydligen har en kol 14-test av resterna gjorts och de ska visa att de upphittade delarna är tillräckligt gamla för att höra till arken. Nu kanske det blir en arkeologisk undersökning av området.

Den mest underhållande lilla artikeln hamnade jag på via en felläsning. Jag läste "tallriksslukare" och undrade varför någon skulle vilja sluka tallrikar. När jag klickade mig dit och läste lite noggrannare handlade det inte om slukare, utan luktare. Tallriksluktare. Såna hade jag aldrig hört talas om, men om man har rätt vett och etikett så luktar man absolut inte på tallriken när man får in maten!

Inga kommentarer: