2010-03-05

Igår...

...när jag skulle gå och lägga mig fastnade jag ju i ett avsnitt av NCIS, ett avsnitt jag inte kände igen och alltså ville se färdigt. Jag följer inte serien slaviskt, men håller det på eller ska till att börja när jag knäpper runt mellan kanalerna och inte ska se något annat - eller om jag egentligen ska gå och lägga mig - brukar jag fastna. Det visade sig att jag hade sett avsnittet igår. Jag kände igen den sista kvarten. Troligen har jag fastnat i just det avsnittet förut, så vem vet, nästa gång kanske jag får se början också.

Telefonen är fortfarande trasig och ofungerande och jag har inte fått något svar på mitt mail. Kollade in Tele2:s hemsida och där fanns en felsökning man ska gå igenom som går ut på att man ska dra ur all telefonutrustning i 30 minuter. Precis samma råd som Hedgehog-Sara fick.  Sen ska man koppla in allt igen och man ska inte använda en trådlös telefon står det.

Jag tror jag ringer kundservice ändå, för jag har två telefoner inkopplade och ingen av dem funkar. Det ena - den som jag kan flytta runt - är en trådlös telefon och en sån skulle man ju inte testa med. Min icke trådlösa telefon är en telefon som sitter uppsatt på väggen, och sladden är ordentligt fastsatt mot väggen med såna där sladdklämmor eller vad det nu kan heta. Alltså kan man inte flytta runt den telefonen utan att göra åverkan. Men, eftersom de båda telefonerna alltså sitter i olika jack och ingen av dem funkar tror jag inte på att det är något fel på telefonerna. Det verkar ju jättekonstigt om två olika telefoner - vars enda samband är att samma telefonnummer går till dem och att de har samma ägare - skulle gå sönder samtidigt. Nu ska jag ta mobilen och ringa till kundservice, fast först kanske jag ska kolla att både batteriet och kontantkortet är ordentligt laddade.

Inga kommentarer: