2010-01-04

Undrar vem det var

- Hur mår din hund nuförtiden? Det var ett tag sen jag såg er.
- Jotack, han mår bra...
- Hur gammal är han nu?
- Han är 9 år...
- Jaha, 9 år, men småhundar kan ju bli ganska gamla, 12,14 eller till och med 16 år så länge man sköter dem ordentligt och de inte får cancer eller höftledsproblem.
- Ja, de kan bli ganska gamla...

Ovanstående konversation utspelade sig i eftermiddags i en butik. Punkterna som avslutar varje svar representerar tankarna som flög genom huvudet på mig: Vem i hela friden är det jag pratar med??? Jag har fortfarande ingen aning om vem mannen var som pratade med mig, men han kände tydligen igen mig utan att Higgins var i närheten. Jag blev i alla fall lättad när mannen i fråga gick iväg med sin kompis, och samtidigt glad att Higgins inte var med. Som cocker spaniel tycker han inte om att kallas småhund.

7 kommentarer:

Em sa...

Hahaha! Det där är ju tvärt om av vad jag upplever. Nu när jag inte har Madde längre så är det flera som inte känner igen mig. I ärlighetens namn hade inte jag känt igen de heller om de inte hade hunden med sig..

Yvonne L sa...

Em: Precis så funkar jag också! Det värsta är att jag misstänker att den här personen inte ens har hund själv, så jag kommer nog aldrig att komma på vem det är.

Gun sa...

Hahahaha! Vad pinsamt, men tur att han gick. Det händer ju mig ibland också, att man träffar någon som vill prata som man inte vet vem det är, eller åtminstone inte kommer ihåg namnet på.

Bibbi sa...

Ha ha! Ser riktigt frågetecknen som hoppar ur ditt huvud;P Fruktansvärt jobbigt när folk känner en men man inte har en aning om vem det är.. Oftast så tror jag folk är korkade och tar fel på mig och min syster, hur nu folk kan vara så knäpp...Vi är verkligen inte lik:O
Stackars Higgins...bli kallad små hund...Store ståtlige karln.

Jenny sa...

Någon du pratat med i en park någon gång kanske, eller som du hälsat på jobbet någon gång? Inte lätt sånt där! Var en kvinna som började prata med mig på en busshållsplats för många år sedan. Dagen efter kom jag på vem hon var- en mamma till en av min lillebrors kompisar i lågstadiet. Tjena.

Uttan sa...

Lilla Higgins.
Har Du kommit på vem det var än?

Här är kallt idag -21 så det får bli långkallingar idag.

Kram!

Yvonne L sa...

Gun: Det var skönt att han gick eftersom det inte verkade vara någon jag skulle haft lust att prata med ens om jag vetat vem det var!

Bibbi: Jag är faktiskt rätt bra på att hålla masken vid såna här tillfällen, jag jobbade som hotellreceptionist under många år och då lär man sig sånt! Frågetecknen var liksom inuti mitt huvud...

Jenny: Om inte karln i fråga har otroligt gott minne måste jag träffat på honom många gånger. Jag har ju i mina olika jobb alltid träffat mycket folk, men jag tror inte det här var någon jag träffat på i jobbsammanhang.

Uttan: Nix, jag har ingen aning om vem det kan ha varit! Higgins påpekar att han är en mellanstor hund - fast egentligen tror han att han är större än en grand danois!
Här har vi -17,5 grader idag, och jag bor ju mitt i stan. Higgins fick ha sitt täcke på sig när vi var ute.