2010-01-14

Läsarbild

Higgins är i tidningen idag, jag skickade in en av bilderna från häromdagen då han hade rimfrost över hela huvudet.

Det är andra gången han är i tidningen med en bild som jag tagit. Första gången var en vinter för några år sen då han hade stora snöbollar i öronen efter en promenad i kramsnö. Jag skickade den till tidningen eftersom både Higgins och jag hamnat på en bild tagen av en av tidningens fotografer. Han hade fångat oss på promenad i snöovädret och så stod det något om en hund full med snö. Eftersom Higgins "bara" var nersnöad då, just på grund av att det var snöoväder, tänkte jag att jag skulle visa hur en hund såg ut när han var full med snö på riktigt.

Behöver jag säga att Higgins är halvt odräglig nu och påstår att han är en kändis eftersom han varit på bild i tidningen totalt tre gånger?!

12 kommentarer:

Jenny sa...

Hihi, vad kul! Grattis Higgings till tidningsuppvisandet. ;)

Yvonne L sa...

Jenny: Higgins tackar och viftar på svansen! Han är ju redan van vid att visas upp på nätet och blir därför extra mallig när han ser sig själv i tryck! ;0)

Gun sa...

Hahaha, vad roligt. Han har ju alla anledning att vara mallig och bli behandlad som den stjärna han är!:)

Em sa...

Det är klart han är kändis nu! Hög status! Nu är det enbart de bästa tuggbenen och det finaste hundfodret som gäller!! (Vad roligt!!)

Ingrid sa...

Snyggaste Higgins!!

Jag vet ju hur det är att vara arbetslös/sjukskriven. Var det i 10år och under den tiden fick man leva på luft i stort sett. Jag är inte van av att ha en heltidslön att använda mig av.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Gun: Hmm, jag vet inte det jag...:D

Em: Han tycker inte om tuggben, och han äter redan finaste hundfodret! ;0)

Livet i byn: Snyggare Higgins finns förmodligen inte. ;0)

Jo, jag vet ju hur du hade det tidigare, så det måste vara jätteroligt att vara tillbaka i arbetslivet igen! Jag tror fortfarande att jag jobbar ibland och blir jätteförvånad när jag bara får fjuttig a-kassa.

mille sa...

Men ooooo så gullig!!!

Yvonne L sa...

Mille: Higgins får inte läsa din kommentar, han är redan uppblåst nog! :D

Lisa sa...

Hihihi, vilken söt bild! Det ser ut som hans öron är grå pga hög ålder! ;)

Yvonne L sa...

Lisa: Öronen är grå på riktigt också, men fick lite extra hjälp på traven av rimfrosten och snön! Han är ju drygt 9 år och inte korpsvart längre som han var när han var yngre! :0)

Bia sa...

Trevligt att vara kändis, Higgins har all rätt att vara stolt!
Kul text till bilden, undrar om det är matte som hittat på den...

Yvonne L sa...

Bia: Higgins är nästan för mallig nu! ;0) Det är hans matte som hittat på all text i notisen utom skäggfrost, där bytte tidningen bort rimfrost.