2010-01-13

Mot ÖB

Nu ska jag snart på utflykt till ÖB. Det hette väl Överskottsbolaget när de började om jag inte minns fel, och då sålde de väl i princip bara gammalt militärmaterial som kamouflagejackor, raggsockor och kängor. Spadar hade de visst också och annat överblivet militärjox, förutom vapen förstås. Numera kan man köpa allt möjligt annat hos ÖB, vet faktiskt inte ens om de säljer kamouflagejackor längre. (Kom just på att de nog egentligen heter "ÖoB" men det tycker jag ser konstigt ut.) Att jag ska åka dit är för att annars kommer jag att få leva ett liv i smuts, och det har jag ingen lust med.
  • Duschcremen är i princip slut, kanske räcker till en dusch idag
  • Tvättmedlet är på upphällningen, räcker nog till två tvättar
  • Sköljmedlet räcker eventuellt till fem tvättar
  • Såpan är slut
  • Toaborsten har sett bättre dagar
Visst kan jag köpa allt ovanstående i min vanliga Ica-butik, men när allt är slut eller nästan slut på en gång så blir det billigare att handla på ÖB. Sen brukar de ha billigt levergodis också, och det är nästan också slut påpekade Higgins för en stund sen. Utan levergodis fungerar tydligen inte världen...

2 kommentarer:

Jenny sa...

ÖB är bra ibland, köper lite pasta, tvål o sånt där ibland, men särskilt ekonomiskt blir det inte om vi inte har vägarna dit- på andra sidan stan, blir 2 mil tur och retur i bilen, så det lönar sig ju sällan... :)

Yvonne L sa...

Jenny: Jag har ju rätt nära till ÖB faktiskt så då lönar det sig. När vädret tillåter kan jag cykla dit. Inte för att jag har gjort det, men jag skulle kunna! ;0)