2010-03-03

Kvällsposten

Igår fick jag kvällspost. Eller egentligen kom den väl på dagen, men jag hittade den inte förrän Higgins och jag kom in från kvällspromenaden.
Kuvertet var väldigt litet, inte mycket längre än en vanlig penna. Tunt var det också, så det hade fastnat i brevinkastet och syntes inte från insidan. När vi kom in från kvällspromenaden tyckte jag det såg ut som att brevinkastet inte var ordentligt stängt och öppnade det då helt för att sen stänga det. Då såg jag att något trillade ner på mattan innanför och undrade varför jag inte kollat inkastet när vi kommit in från eftermiddagspromenaden, jag hade ju sett då också att det inte såg helt stängt ut.

Nåja, det lilla kuvertat innehöll två biobiljetter och en Trisslott, belöning för en enkätundersökning jag gjorde för någon månad sen. Det var en undersökning som tog tre dagar, men den var inte riktigt lika jobbig som den här. Det jag skulle göra var att skriva upp allt jag drack under de tre dagarna, och jag har mina misstankar om att det var något företag i kaffebranschen som beställt undersökningen. För varje dag fick man klicka iväg sig till en sida på nätet där man skulle fylla i olika saker om tidpunkt och typ av dryck. Det enda man inte behövde fylla i var om man drack kranvatten eller sprit...

Biobiljetterna får jag försöka komma ihåg att utnyttja innan de går ut någon gång nästa år, jag är inte världsmästare på att komma iväg på bio, men någon film ska jag väl ta mig till. Trisslotten var det ju något fel på som ni ser, bara två likadana belopp som mest. Jag hoppas inte att rutan som talar om hur många gånger eventuell vinst skulle gångas med innebär att jag kommer att ha bara två likadana belopp på alla Trisslotter i 10 år framåt...

6 kommentarer:

Gun sa...

Men nästan tre tv-apparater! Det var ju nästan bra!:)

Wannabe sa...

Kul ju!
Jag måste också bara säga att även om jag inte kommenterar så flitigt alla dagar så läser jag varje dag. Jag tycker att din blogg är väldigt underhållande. Bara så du vet ;-)

Bibbi sa...

Klart du ska på bio;) Bjud med nån å´gör en helkväll.
Kul när man får något kul och inte något skräp...

Ha nu en bra dag. Själv har jag tafit ledigt på em för jag ska till frissan:) Gissa om jag längtar...

Yvonne L sa...

Gun: Visst var det nästan bra!!

Wannabe: Roligt att du läser och tycker det är underhållande! Ibland blir det ju faktiskt så att man bara läser det andra skriver, tror nog att alla gör så. :0)

Bibbi: Först måste jag ju hitta någon film jag vill se... :D
Frissan?? Totalt överskattat, man kan ju faktiskt klippa sig själv!
;0)

Jenny sa...

Fina saker i paketet. :D Trist att du inte vann på lotten!

Yvonne L sa...

Jenny: Visst var det synd! Fast det gör ju inte så mycket eftersom det inte kostat mig något....