2009-12-12

Vill de jag ska bli en fågel?

Alltså, jag vet inte hur jag ska ta det här. Higgins var hos mina föräldrar ett par timmar i eftermiddags, och när jag kom och hämtade honom fick jag med mig en påse hem. I påsen fanns bland annat den här burken:

Trodde först det var en pik om att jag måste bli snällare fram till jul för att säkert få julklappar. Men så hade jag fått ett mail från mamma nyss där hon nämnde något om att man kanske blir smörsångare om man äter många av de här pepparkakorna. De är ju bakade på smör. Vill de verkligen att jag ska bli en fågel?

10 kommentarer:

Flugan sa...

Haha! Akta dig du, kanske vaknar du upp i kylskåpet imorgon!

Marie sa...

men det så himla gott ut..haha

SV: Va roligt att du gillade både text och bilder. Resehistorier är kul och läsa tycker jag själv.

Bibbi sa...

Godmorgon du sköna! Kanske mamma ville ge en vink om att du skulle bli snäll och få en vacker röst så du kan lussa för dem idag...;P
På med nattlinnet nu och sätt ljus i håret. Glöm inte bort att ta ett kort bara;)
Ha en härlig lucia!

Lillsnörpa sa...

Hehe! De kanske vill att du ska bli en snäll fågel :) /Lillsnörpa

Uttan sa...

Bakat på Smöööör.....gott!
Ja tänk Du blir både snäll och sjunger vackert i jul.
Inte illa.
ha en bra Lucia dag!
Kram!

Yvonne L sa...

Flugan: Jag vaknade där jag borde så än är det ingen fara.

Marie: Det är gott!
Jag gillar också resehistorier, speciellt när de är illustrerade med så fina bilder som dina!

Bibbi: Oj, jag glömde fota! :D

Lillsnörpa: Kanske det...

Uttan: Det blir liksom två flugor på smällen! ;0)

Bia sa...

Du är säkrare på fågelnamn än blomnamn... *retas*

Yvonne L sa...

Bia: Japp, vill man veta vad en fågel heter är det mig man ska vända sig till! Eller kanske inte... :D

Jenny sa...

Hihi, visst smakar de gott, de med smör? om jag bakar själv ska det vara med smör... fast jag är lat i år och köpte färdig deg. :P

Yvonne L sa...

Jenny: Jag vet att vi ibland bakade pepparkakor när jag var liten, och att mamma gjorde det vid några tillfällen. Degen var jättegod, så jag tror vi åt mer "rå" deg än färdiggräddade pepparkakor... ;0)