2009-12-16

Bakvända kalendern - 9

Har ni handlat färdigt era julklappar än? Det har inte jag, det är några småsaker kvar, men så är det alltid. Inte har jag skickat iväg de julkort jag ska skicka heller. Men det är ju bara den 16 december, så det är ju flera dagar kvar till jul! Bakvända kalendern meddelar att:

Idag är det 9 tomma toarullar till julafton.

Tomma toarullar kan man ha till mycket, jag har svaga minnen av att när man tvingades julpyssla på lekis och i skolan så gjordes det lucior, tomtar och jag vet inte allt av just toarullar. Vid det hemska påskpysslet gjordes det visst kycklingar. Men, har man hund finns det mycket roligare saker man kan göra med tomma toarullar. Då använder man dem till att gömma godis i så får hunden jobba lite för att få sina godsaker. Har man ingen hund att gömma godis för kanske man har något annat djur att leka godisleken med. Fast det kanske inte funkar så bra med akvariefiskar och dammråttor. Har man inte ens några dammråttor hemma tycker jag man kan skaffa sig det. Det finns forskning som säger att man mår bra av att ha djur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé att skaffa sig dammråttor!

Yvonne L sa...

Anonym: Finns det alltså människor på riktigt som inte har dammråttor!? ;0)