2009-12-11

Hoppas de har rätt

Nu hoppas jag att det jag läste om vädret är sant. Det stod att "Nu kommer vintern" och det ska innebära lite kallare och torrare luft. Jag hoppas att det också innebär torrare väder överhuvud taget, för jag har ägnat fyra timmar av eftermiddagen och kvällen åt att bada Higgins. Efter de senaste veckornas skitväder med blött väder i princip varje dag - har det inte regnat har det varit blött ändå - var han hemskt smutsig. Idag har det i alla fall verkat som om det ska börja torka upp, så jag chansade på att väderkanalen har rätt. Om inte får jag väl se det som så att jag fått bort en massa gammal smuts så att det kan fyllas på med ny smuts. Dessutom, om det nu börjar regna och vara skitväder igen kan han åtminstone i ett par dagar lukta blöt ren hund istället för blöt smutsig hund. (Det är en stor skillnad för er som inte vet! )

För övrigt har det krävts några experter för att komma fram till en sak jag vetat om sen jag föddes. Hundar är bäst.

2 kommentarer:

Uttan sa...

Ja i kväll har vi faktiskt minus grader det var ett tag sedan nu.

Ja ja visst e set så att Hundar e Bästa Husdjuren!

Ha en fin Lucia Helg!
Kram!

Yvonne L sa...

Uttan: Än så länge verkar det stämma här också. Just nu skiner till och med solen!