2009-12-18

Bakvända kalendern - 7

I vanliga almanackan och på en vanlig adventskalender står det den 18 december eller bara 18. I den bakvända kalendern är ju saker och ting inte som på alla andra ställen.

Idag är det 7 dvd-filmer med Ingrid Bergman kvar till julafton.

Filmer med Ingrid Bergman kan man se om många gånger. Kanske inte alla förstås, men man kan ju inte tycka om allt. Har man inte några filmer med Ingrid Bergman att titta på kan man titta på något annat. Målarfärg som torkar till exempel. Fast det är inte så roligt, så varför inte baka en butterkaka istället?

2 kommentarer:

Gun sa...

Jag vet inte om jag någonsin sett en film med Ingrid Bergman, men målarfärg som torkar har jag tittat på några gånger. Butterkaka är supergott! Har du bakat det idag?

Yvonne L sa...

Gun: Va?? Har du inte ens sett klassikern Casablanca med Humphrey Bogart? Det måste du genast åtgärda!! ;0)
Baka är väl det jag ägnat mig minst åt idag. Faktiskt ingenting...