2009-12-19

Några kvällsbilder från igår

Så, då har jag klarat av eftermiddagspromenaden med Higgins, slagit in de sista julklapparna - kors i taket, jag slår oftast in alla julklappar dagen innan de ska öppnas - och fikat lite. Det blev te och fågelpepparkakor.

Nu blir det lite bilder från gårdagskvällens promenad. Nya kameran utsattes alltså för både kyl- och mörkertest.

Uppe vid centralstationen står det här konstverket, som en glaskub med lysrör inuti eller vad det nu är. Passade på att fota när Higgins verkade ha frusit fast med nosen i en snöhög. Till slut fick jag säga åt honom att han inte kunde stå där länge till, för då skulle han frysa fast på riktigt, det var faktiskt -13 grader.


Här hade vi precis gått förbi Fors kyrka och jag vände mig om för att se om det gick att ta en bild. Det gick uppenbarligen.


Promenaden fortsatte längs med ån, och då ser man ju Klosters kyrka på andra sidan ån. Fast det var lite disigt igår kväll, så man såg inte tornen ordentligt.

Inga kommentarer: