2009-12-28

Det hade ju kunnat bli lite svårförklarat

Idag när jag tömte returpappret i stora plastcontainern i stora soprummet i källaren glömde jag bort att jag hade stoppat ner den röda ihopvikta Ica-väskan i min återvinningsbehållare. Detta för att få med mig allt ner till garaget eftersom jag skulle åka iväg och veckohandla. Jag kom på misstaget precis när jag kom fram till bilen och började fundera vart jag gjort av väskan och tittade ner i den tomma återvinningsbehållaren som jag just tömt i den tomma containern i soprummet. För en gångs skull hade jag önskat att den stora plastcontainern varit nästan överfull som den är ibland. Idag var den i stort sett tom när jag tömte ut mitt returpapper vilket alltså gjorde det vansinnigt svårt att få upp Ica-väskan! Returpapperscontainern i soprummet är nämligen ingen liten fjuttcontainer, utan en rejält stor och stadig en. Man räcker liksom inte ner i botten på den, hade jag försökt hade jag stått på huvudet rätt ner i containern och då hade det säkert kommit någon granne och undrat varför jag satt där. Jag försökte vicka containern och lägga den på sidan, den har ju hjul och jag tänkte att det går säkert att vippa den så jag kommer åt min väska,  men det gick inte heller. Till slut fick jag tag på en större kartong jag just slängt och med hjälp av den lyckades jag peta upp väskan så jag kunde åka och handla. Nu var det ju alltså en stor container för papper/kartong så därför gjorde jag mig besväret att få upp min väska. Hade det varit kletiga sopor hade den fått ligga. Annars hade det ju kunnat bli som i ett avsnitt av CSI där kriminalteknikerna brukar få leta igenom sopor efter bevis, och jag hade faktiskt ingen skyddsoverall på mig.

Inga kommentarer: