2010-03-07

Ännu ett konstigt inlägg

Konstiga saker och företeelser tycker jag kan vara roliga. Tänkte jag skulle tala om det ifall ni inte lagt märke till det tidigare eftersom jag nu tänkte visa några konstiga saker jag sett  nu i vinter.
Den första konstiga och väldigt felplacerade saken är den här illskära plastfåtöljen som stått mitt ute i ingenting de senaste månaderna. Det finns en parkering bredvid samt på andra sidan gatan så är det massa hus med lägenheter. Jag tycker ändå det är märkligt om någon släpat dit sin gamla fula plastfåtölj bara för att bli av med den eftersom det skulle innebära pulsande i snö.

Jag tror det var förra helgen då det på andra sidan gatan rasat ner snö från ett tak som finns över en port som går in till något företag. Bland snömassorna låg det alltså vad som såg ut att vara en telefonkatalog. En ganska så väderbiten telefonkatalog om man säger så. Den måste ha legat på det där taket ett bra tag, undrar hur länge...

Nu blir det inte mer konstiga saker just nu för vi ska gå ut en promenad så vi är redo att slappa i soffan sen resten av kvällen. Higgins hälsar att han ser fram emot sitt jättestora kvällskex som han kommer att få när det är tv-dags!

5 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Higgins är en sansad hund, helt klart. Kexet är höjdpunkten! Sv: Hahaha! Visst är jag en bra mamma?

Gun sa...

Vad bekvämt att bara ställa ut sina gamla prylar istället för att åka till återvinningen med dem.

Yvonne L sa...

Em: Självklart är kexet kvällens höjdpunkt, plus att ha bästa platsen i soffan! :D

Gun: Visst verkar det bekvämt! Vi kanske också ska ta och börja göra likadant.

Synnøve. sa...

Säkert någon som ville ha en plats att sitta på när han/hon skottade snö....
Men den var inte vacker alltså....

Telefonkatalogen vet jag däremot inte. Någon som bara letar nummer på nätet....
Klems og ge Higgins ett kex från mig.
Synnöve.

Yvonne L sa...

Synnøve: Hmm, om det skulle vara så har det då inte blivit mycket skottat! ;0)