2009-12-19

Några av de första bilderna

När man har en ny kamera tar man bilder på allt möjligt bara för att testa, så det kan bli så att bloggen kommer att bombas med bilder ett tag framöver. Ni behöver inte titta på dem om ni inte vill!

Här har vi då den andra bilden jag tog med min nya kamera. Den första var också på Higgins, fast den hade jag raderat. Ganska ointressant bild, men så här ser det ofta ut hemma hos mig. När jag sitter vid datorn så lägger sig Higgins på tröskeln om han nu inte ligger under skåpet på andra sidan förstås. Det kan också hända att han ligger i mitt knä.

En annan testbild tagen ut genom vardagsrumsfönstret. Blev riktigt hyfsad utan alltför mycket speglingar. Oftast tar man väl inte bilder genom fönster, men jag kände mig tvungen att testa.


Eftersom Higgins har lite svårt att hantera kameran med sina tassar kunde han inte ta ett självporträtt själv utan jag fick hjälpa till. Råkade dessutom själv komma med på bilden om än med avkapad hjässa. Jag hade ju kunnat skära bort mig själv från bilden innan jag la ut den här, men nu gjorde jag inte det.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Whoho en bild på dig i din egen blogg, dra på trissor! :D Ser ju ut att funka bra det där. :)

Gun sa...

Hej hej! Kul att se en bild av dig!:)
Sv: Vad roligt att du verkligen vann den där kameran! Grattis!

Yvonne L sa...

Jenny: Visst var det märkligt att jag hamnade där?! ;0)

Gun: Fast vinkeln är ju inte direkt smickrande! :D