2009-12-30

Del tre: Ett motiv, en bild - sex månader

Tredje månaden i Lisas utmaning och äntligen en bild som inte ser nästan exakt likadan ut som de förra två.


En bild med snö!! Jag tog en bild några dagar innan jul för att vara säker på att få en bild med snö, man vet ju inte hur länge den tänker ligga kvar i mina trakter. Det såg mörkt ut precis dagarna efter jul, för då var det plusgrader och det började töa, men så blev det lite kallare och det kom ytterligare lite snö. Bilden jag till slut har med i utmaningen tog jag igår, då hade vi 12-13 minusgrader och kylan håller i sig. Idag hade vi -18 på förmiddagen, när vi var ute på eftermiddagen var det "bara" -14 grader.

Då tar vi en titt på hur det sett ut tidigare månader:


I november såg det ut så här på samma plats, som alltså är Rothoffsparken här i Eskilstuna.



I oktober såg det nästan likadant ut som i november.

Nästa gång det är dags för utmaning så är det nytt år! Får se om det blir ännu en bild med snö, eller om det ser ut som i oktober och november igen.

Övriga deltagare hittar ni hos Lisa.

6 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Vilken skillnad med snö. Det brukar väl inte vara snö så länge i dina trakter. Kylan kan gärna ge se tycker jag. Det är lika kallt idag också.
Önskar dej ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Kramisar Birgitta

Yvonne L sa...

Birgitta: Visst gör snön skillnad, mycket ljusare och trevligare! Det går lite fram och tillbaka hur länge snön ligger här, i år kom den ju rätt sent. Lagom temperatur är väl 5-10 minusgrader tycker jag!

Gudrun sa...

Så vackert med det snötäckta landskapet. Hoppas den ligger kvar ett tag. Fast lite varmare än 19 grader vore skönt.
Ha det gott.
Gott Nytt År

Lisa sa...

Hua så kallt ni har det! Vi har "bara" -7 idag och jag vill knappt sätta näsan utanför dörren! :)
Visst blir naturen vacker med all snö?! Även om det kan vara lite besvärligt när det kommer en massa snö så har jag hellre det än blaskväder.
Ha en trevlig nyårsafton!
Kram

Birgitta i Arboga sa...

Vilken härlig vinterbild du har tagit. Det här är ett väder som jag gillar. Fast det skadar inte om det vore någon grad varmare. Stoja (schäfer) och jag har nyss promenerat en dryg halvbtimme i -14° och det känns fortfarande i kinderna.

Yvonne L sa...

Gudrun: Visst är det vackert med snö, och jag hoppas också den får ligga ett tag. Håller också med om att det kunde vara några grader varmare.

Lisa: Jämfört med dig bor jag ju nästan i fjällvärlden! ;0) Snö är betydligt trevligare än blaskväder!

Birgitta: Visst ser det härligt ut! Visst biter det i kinderna när man går ut!