2010-05-07

Tur jag slapp fixa det själv

Jag bor ju i lägenhet som jag hyr, och idag var en sån dag då jag var extra glad för det. Lite då och då har det bubblat i avloppet i köket, och idag bubblade det extremt mycket så det kom upp äckligt smutsvatten i bägge hoarna. Tänk så skönt då att bara kunna ringa fastighetsskötaren som i sin tur ringde efter en rörkrökare som kom hit och spolade rent i rören. Jag hade ju dessutom tur att det hände på eftermiddagen innan alla slutade för dagen och tog helg, så allt ordnade sig jättesnabbt.

När rörmokaren ringde och sa att de var på väg till mig var jag på väg hem genom Rothoffsparken med Higgins. Han passade på att kasta sig på gräsmattan och göra gräsänglar, så för att hinna hem innan rörmokaren fick jag lov att skoja lite med Higgins. Dels ville jag få honom att sluta göra gräsänglar så fort som möjligt och sen ville jag helst också att han skulle gå hem i någorlunda rask takt. Det är många löptikar i omgivningen nu så alla våra promenader tar hur lång tid som helst eftersom allt måste undersökas mycket ingående och det hade vi inte tid med då. Jag sa alltså att vi skulle ut och åka bil, och då gick det undan hem. Resten av eftermiddagen och kvällen har jag haft jämt göra med att förklara för Higgins att jag bara skojade om bilturen.

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Skönt med rörmokaren måste jag säga.
Inget vidare när det bubblar så där.

Higgins är smart han. Klart han passar på att rulla sig när matte inte har full kontroll hihi.

Löptikar ja, jo vi har en här med. Erri...
Hon är lite konstig just för tillfället, men det går över. Grannens hanhund är lite trög, för han fattar inte vad löptik är...
Han bryr sig inte.
Visst är det märkligt..

Hoppas du sover nu.
Själv är jag vaken och kan inte sova.
Kramen.

egoinasmamma.nu sa...

Hahahaha! Vad elak du är som lurar Higging så! ;) Jag bor också i hyreslägenhet och det är toppen service. Letar mindre lägenhet nu, men vill bo kvar i samma område.

Bibbi sa...

Det är fult att ljuga! Fy vad du är elak med Higgins... Nu går du genast och köper gotta åt honom och sen tar du med honom på en trevlig åktur!!!

Ja, ibland önskar man att man bodde i lägenhet istället... Tur i oturen att det hände just då. Inte så mysigt med läbbigt bubbel i hoarna i helgen.Du hade inte sån tur det var en snygg singel kille som var reparatör?;P Skulle kunna vara bra att ha en

Ha en skön dag och var snäll med gullhjärtat idag!

Yvonne L sa...

Synnøve: Tur att det finns rörmokare, och bubblande avlopp vill man inte ha.
Och ja, jag sov nog för fullt när du skrev den här kommentaren! :0)

Em: Men ibland måste man luras för att komma dit man vill! :D Visst är det bra att hyra, då slipper man en massa fixande! Hoppas du hittar en lagom stor lägenhet i samma område.

Bibbi: Men jag ljög inte, jag skojade bara och det är minsann skillnad! :D Godis var vi ju och köpte häromdagen, så det får faktiskt räcka! Men kanske får han åka lite bil...
Hade det bubblat i helgen hade jag fått ringa jouren, men det känns ju bättre att slippa sånt även för min del. Haha! Nä, det var inte en singelkille som rörmokade, och även om han varit det så var han inte riktigt i min smak. :D