2010-05-25

Maskrosor och vatten

Igår var det sol men blåsigt och inte speciellt varmt, men alla promenader tog vi oss ändå runt på utan att bli blöta. Higgins hittar oftast intressanta saker att undersöka på våra promenader, i alla fall så länge det inte regnar och är allmänt obehagligt väder. Då vill han helst inte gå ut alls.
Igår kväll gick promenaden bland annat över Strömsholmen, och där fastnade Higgins bredvid några maskrosor. Exakt vad det var som var så spännande just där har jag ingen aning om, ett tag trodde jag han fastnat med nosen i superlim, men till slut kunde vi gå i alla fall.

Idag var morgonpromenaden gråmulen, lite kylig och så började det komma regndroppar också vilket kortade av vår promenad ordentligt. Inte ens maskrosorna vi gick förbi hade lust att visa sig, alla var helt igenstängda som den här. Misstänker att det är likadant nu när det snart är dags för eftermiddagspromenaden. Det har regnat mest hela tiden sen vi kom in från morgonpromenaden och jag tror det regnar än. Men man får väl vara glad att det bara är lite regn, vi har ju i alla fall inte översvämning på grund av trasiga vattenrör som de har i Sundsvall.

6 kommentarer:

Husan sa...

Tänk att jag tycker maskrosor är fina. De lyser upp så trevligt nu på våren. Men senare, mitt i sommaren, är de mindre trevliga kanske.
Vacker är även Higgins får jag säga.

egoinasmamma.nu sa...

Antagligen världens mest attraktiva tik som hade kissat där, eller eventuellt hans största konkurrent. ;)

Vero sa...

Vilken trevlig blogg jag hittade via Synne.

Kommer gärna tillbaka igen. Ska kika runt lite till nu.

Yvonne L sa...

Husan: Visst är maskrosor fina! Jag har ju ingen trädgård, så jag blir inte det minsta störd på dem. :D

Em: Eller så har det legat en fisk där. :D

Vero: Tack för besöket och välkommen åter!

Hörni sa...

Han ville väl plocka maskrosorna, men visste inte hur man gör?
Ja, vilken översvämning de har hos Lilla Mu!

Yvonne L sa...

Gun: Så kanske det var. Att jag inte tänkte på det!;0)
Hoppas inte Lilla Mu har det besvärligt med översvämningen!