2010-05-19

Från kvällspromenaden igår



Higgins ville visa vilka fina blomsterlådor det står här vid ån nedanför Kyrkans hus. Om han kunnat hade han gjort en svepande gest med framtassen och sagt "titta så fint".

När vi kommit ytterligare en bit på promenaden fick jag se ett andpar med en ensam unge ute på ån. Det såg jätteroligt ut, mamman och pappan - förmodar jag - simmade det snabbaste de kunde mot strömmen, och den stackars andbebisen som nog inte var gammal pep och gjorde sitt yttersta för att hinna med. Den liksom försökte springa på vattenytan. Hoppas den kom ikapp och fick vara med sina föräldrar sen.

2 kommentarer:

Hörni sa...

Haha, vilken söt liten andunge. Jag har inte sett några ungar i Fyrisån än, men de måste ju dyka upp nu antar jag. Det finns ju fullt av andpar där.

Sv: Ja, det är dålig stil att bara släppa skräpet på marken. Jag fattar inte varför man gör så..

Yvonne L sa...

Gun: De var jättesöt och första jag såg i år. Fast den var tyvärr lite för långt ut på ån för att jag skulle få en bra bild. Men det dyker säkert upp fler.

Folk som släpper skräp måste ha någon skruv lös!